/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvilken race er missen ?
Fra : AhHaIC
Vist : 1262 gange
50 point
Dato : 15-06-06 00:19

Nogen der aner hvilken race den miskat der er med i den ny wiskas reklame er.. Den hvor der ligger en stor gulpelset mis på en seng?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-06 00:50

Min søster har en kat nøjagtig magen til, og det er en ganske almindelig huskat.

Den har ikke pels nok, eller busket hale nok til at være enten Maine Coon eller Norsk skovkat.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 15-06-06 01:00

Den ligner meget min mis, det er en Somali.
Men er da ikke sikker.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-06 02:19

Citat
Den ligner meget min mis, det er en Somali.
Men er da ikke sikker.

En garfieldfarvet stribet Somali??

Sorry Mone, men en somali er det helt afgjort ikke, og hvis din kat ser sådan ud, er det godt nok ikke en somali

mvh dova

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-06-06 08:19
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-06-06 08:20

Undskyld jeg ser du at det er "sofus" du mener:

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-06-06 08:24

Den er halvlanghåret, så almindelig huskat er han ikke, ihvertfald.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-06-06 09:42

Hvis jeg husker "katten i sengen" reklamen rigtigt, så er det bestemt en rød-tabby Main Coon.
MVH Akle

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 15-06-06 09:50

-Sofu.dk- En somali ligner da en puma i mini-format... Og så er den vel også hyperaktiv... Det var dem jeg havde set i hvert fald... Men enormt flotte! Men valgte i stedet en små-brugt siameser... Hun er ALT for tyk, men det må man godt være når man snart har 14-års fødselsdag

Jeg sidder lige med min gamle bog om langhårskatte (fra da jeg selv havde en snotforkælet perser) og her er der et billede af en, som jeg tror kunne være noget af det rigtige.. Det er en Tyrkisk angorakat... Denneher er godt nok hvis, men mon ikke (som i så mange andre racer også) at den findes i en rød udgave?

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 15-06-06 10:26

Det kan også være en rød Main Coon, fandt en ret spændende side her og der er også billehttp://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5581der!
Her er link'et jo så med billedet af den kat. Men der er også en masse andre spændende racer herinde!
Tror nok at jeg tager den med den Tyrkiske kat tilbage, da jeg ikke kunne finde nogen i rød, og så havde de ikke "hår nok", i hvert fald ikke dem jeg kiggede på...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-06-06 11:09

Ja den er simpelthen alt for dejlig den kat. Tror også vi skal have sådan en næste gang.

Eller den her. også en smuk kat.

http://www.goldenhaze.dk/tilsalg_.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-06 12:19

Reklamen kan ses her, og jeg mener stadig, at det er en lidt langhåret huskat/alternativt en blanding af MCO/huskat.

http://www.whiskas.dk/whiskas/da-DK/CatFun/TVcommercials.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-06-06 12:25

Så har jeg set reklamen (tak dova)!
Mit skøn er, at det er en gammaldags typet Perserkat (rød-tabby).
MVH Akle

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-06-06 13:07

Jeg skyder også på en MCO... (maine coon)

Men du siger også I kunne tænke jer en Bengal. Rådet i den retning må være; BESØG RACERNE. For de er vidt forskellige.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-06-06 06:37

Den har ligheder med Tyrkisk Van, ansigtsformen , størrelsen, semilanghåret, snesko, men ikke farven de er som regel hvide med lidt rødt.
Så nok et mix eller eller som akle siger en rød-tabby Main Coon, det kan jo være en ikke helt udvokset "super-sød-sofus"

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-06-06 06:41
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-06-06 06:48
Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-06-06 11:47

- og dog, nok alligevel ikke gammeldaws Perser! --- Holder på MainCoon, som først antaget, - og fremdeles rød-tabby!!!
Under ingen omstændigheder Tyrkisk Van eller Somali!
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : SigneST

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-06 19:12

Hej
Jeg skrev en mail inde på whiskas-hjemmesiden og fik følgende svar:

Hej Signe,

Tak for din mail til Whiskas.

Sofus er en "Persian cross domestic" en krysning mellem en perser og en huskat.

Venlig hilsen
Whiskas
Pia Jessen
Forbrugerkontakt

... Så ja... der har du svaret!!!

Mvh Signe

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-07-06 10:52

Krydsning mellem en Perserkat og en Huskat, holder ikke, da denne kombination ikke vil kunne give langhårskatte. - MEN hvis Huskatten har noget langhårsgen i sig, dvs. selv er blanding af f.eks. en Main Coon og Huskat, - så er resultatet rigtigt, nemlig mulighed for langhårskillinger. Heraf vil svaret så være: Whiskas-katten er resultatet af en Perser og en blandet, (højst sandsynlig Main Coon) hybrid Huskat.
MVH Akle

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 08-07-06 11:17

Det ville jeg også mene var mest sandsynligt. For har selv haft en perserhun som fik mange killinger, men altid med huskatte. Der har ikke været en eneste som fik bare lidt lang pels. De fik den lækreste bløde pels, men aldrig lang...

Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 08-07-06 19:05

Tak for svaret SigneST.