/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundehandler/formidler ok ??
Fra : Vix1
Vist : 2366 gange
100 point
Dato : 11-06-06 23:59

Vi har fundet en hund,vi godt kunne tænke sig men er nu i tvivl om stedet. Nogen der har erfaring med Lises Hundehjem ved Hobro ???

Desuden søges internetadresser på internater der er ok...

Håber i kan hjælpe mig

Mie

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-06-06 00:18

Hej Vix1.

Jeg læser en del om 'hundehandlere' og den slags, der findes mange grimme steder - men dette har jeg ikke set noget om.
Dette er selvfølgelig IKKE ensbetydende med et 'blåt stempel' - her på Kandu er der mange dygtige hundemennesker og de skal nok komme på banen, her i dit spørgsmål, så du vil sikkert få kvalificerede svar

MEN - hvis det er den lille 'Flindt' I er blevet forelsket i, så kan jeg GODT forstå Jer!!
Han ser bare SÅ dejlig ud

Jeg håber I, her, vil få at vide at det er et OK sted at handle hund. Jeg vil spændt følge med i din tråd.

Held og lykke

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 12-06-06 06:16

Kandu.dk - NyhedsindlægDet er ikke http://www.liseshundehjem.dk/ i Jylland de advarer i mod, hun har orden i sine sager, her er en link ang. advarsel mod hundehandler håber ...

http://www.kandu.dk/unet557126.aspx

i følge denne tråd skulle hun være god nok, søger du på hendes navn kommer der kun godt frem om hende, så det tror jeg roligt i kan gøre

held og lykke med det

hilsen frueyde

Kommentar
Fra : Vix1

Dato : 12-06-06 10:18

hej vil.du
Ja det er nemlig den lille flindt - han kunne enmt være vores ny familliemedlem ikk,,, ihhh

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 12-06-06 11:51

Hejsa.......... Vi har lige modtaget den dejligste hund fra en familie der vil bosætte sig i udlandet. De var virkelig seriøse omkring at finde det bedste sted til deres "baby". Og hvis det mod al forventning ikke skulle gå godt med den, anbefaler tiidligere ejer Lises hundehjem. Og det må da bero på gode "rygter" eller positivt kendskab, for vi ønsker vel alle det bedste for vores små/store hunde.
Så kom I bare afsted efter Jeres nye hund.

Held og lykke fra Melbit

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-06 12:31

Jamen for dén da Vix1 - med de kommentarer her, fra de dygtige kanduer, så ser det sørme ud til at vejen er banet for at I har fået et lille nyt familiemedlem, hvis det bare var det 'blå stempel i numsen' lille Flindt (hvis det er dét navn I vælger til ham) skulle ha' )

Hold da helt op hvor er det bare dejligt - jeg kunne heller ikke finde noget negativt omkring det sted - jeg fandt en tråd et andet debatsted hvor en bruger syntes at det var for dårligt at Lise fremhævede at hun ikke tager voksne hunde af to store racer ind, på grund af at de ville kræve for megen tid, når hun osse skal passe de andre på forsvarlig vis - det link vil jeg ikke spilde plads i din tråd, med, for de andre brugere på det site, er uenig og kan sagtens forstå at hun fravælger de to racer, som voksne - OG at hun jo da selv må vælge hvilke hunde hun ønsker/kan formidle videre, når det foregår i hendes eget hjem OG.....at man bør være taknemmelig fordi hun overhovedet har overskud til at give de hunde hun formidler, en chance mere i livet

Jojo - jeg har osse kun set godt om det sted

Held og lykke med det!!

Vuf fra Dorthe....som ELSKER DSG'er (Dansk Svensk Gårdhunde)

Godkendelse af svar
Fra : Vix1

Dato : 16-06-06 08:59

Tak for svaret vil.du. Så har vi fået hund - desværre ikke lille flindt han var eellers sød - men en halv dsger som vi har hentet akut fra Esbjerg, den skulle væk samme dag dag manden var blevet syg af blodpropper i lungerne pga astma : fin hund 9 mdr men noget umulig med kattene

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 12:14

Hej Vix1.

TILLYKKE med Jeres nye familiemedlem!

Er det så en lille dreng eller en pige vaps I har fået?

Dét med misserne....mon ikke det nok skal komme? Hvis det er en halv DSG'er (har vist aldrig set en halv hund (joke)) - altså - DSG'ere er så nemme at opdrage, så hvis den nu har mest DSG'er i sig, mon det så ikke nok skal lykkes?

Det kan jo være fordi den ikke har kendt katte i sit liv, før nu?
Nu kommer jeg så til at tænke på at dova skrev, i den anden tråd, at DSG'er er umulige med katte? Jeg håber virkelig at det problem bliver løst, jeg har i hvert fald ikke set det før - men det er da klart at - hvis den ikke har været sammen med katte før, så skal de vel lige kigges lidt an og undersøges både hér og dér - og sådan en undersøgelse huer nok ikke kattene.

Vores dyrlæge sagde, dengang jeg skulle introducere vores misser for Frida, at vi skulle sørge for at kattene altid havde 'flugtmulighed' - enten opad eller ud, de sagde jo osse at det var hunden der var i størst 'fare' for at få tæv, hvis der var nogen der skulle have dét - men samtidig sagde de at det hele, oftest, gik ret smertefrit.

Når Frida er her, er der keine problemer overhovedet og de to unge har jo, nu, fået en lille killing

De første par dage gik med at undersøge..Frida ville så gerne kigge nærmere på den lille men killingen ville ikke lade sig undersøge, Frida ville osse lege med den men det ville killingen heller ikke (keeedelig missekat ).

Nu er der så gået en uge og ved du hvad.....de to leger sammen! Killingen lader Frida OVERslikke sig allevegne (dette havde jeg aldrig troet ville ske). Jeg får den ene SMS efter den anden med fotos af de to små kræ - alle fire sover i dobbeltsengen om natten (lidt forkert, efter min mening men jeg skal holde mund, jo ). Men SÅ langt er de kommet - på kun én uge

Nu er Jeres nye vaps jo altså 9 måneder, det er sikkert en lidt anden situation men den er jo stadig hvalp og jeg vil håbe, for Jer allesammen, at familiesammenføringen vil gå godt og at både hvalp og misser vil acceptere hinanden og måske endda blive glade for hinanden

Rigtig meget held og lykke med det!
Ha' en dejlig weekend.

Venlig hilsen Dorthe.