/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Popcorn
Fra : webersen
Vist : 413 gange
20 point
Dato : 10-06-06 14:35

Jeg har en popcorn fra 2003.
Den er begyndt kun at tage halv gas, det vil sige den kører det samme ca. 60, men den tager kun ved ½ af gassen.
Nogle der har en ide til hvad det skyldes?
Og er der nogle der kan komme med en god ide til hvordan jeg får den til at løbe ca. 70-80 uden at sætte tun på den ?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-06-06 15:46

Når du siger at den kun tager ½ gas, mener du så at lyden bliver meget hul, og den mister kræfter hvis du gasser helt op.
Eller begynder den at prutte fra motoren/udstødningen? (4takte)

Jeg tror at du har skiftet forrør på et tidspunkt, men ikke skiftet dysen, så den får mere benzin.
Skil karburatoren ad og se hvor stor dysen er. Hvis du har 45kmt forrør på, så skal du ha minimum en dyse 70 i.

Kommentar
Fra : webersen

Dato : 11-06-06 23:30

Hejsa.
Det er en brugt knallert jeg har købt.
Det er en 30 knallert, men der sidder et 70kmh forrør på fra t-hansen kan jeg se.
Hvad der er gjort ved den ved jeg ikke.
Den tager kun gas ca. ½ drej. ellers sker der ikke noget, den siger ikke noget, den tager ikke mere fart, eller dør.???

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-06-06 18:08

Kender ikke modelen eller årgangen, men noget kunne tyde på at der sidder en plumbering under studsen, eller at cylinderen er skiftet ud til en med mindre skyllekanaler.

Som sagt, tag karburatoren af, og se hvor stor dysen er. Hvis den er mindre end 70, så er det der fejlen ligger.
Den bør være ca 75.

se evt. her
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm