/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tegning over kobling på samura
Fra : nivolo1
Vist : 1784 gange
40 point
Dato : 09-06-06 15:10

hey har købt en suzuki samurai dm50 motor. Koblingen fuglte med ved siden af og har ingen ide om hvordan den skal sættes på. Nogen der har en tegning over det så ville jeg virkelig blive glad :D

m.v.h
Søren
er første gang jeg skriver noget her inde så hvis jeg laver nogle fejl undskylder jeg

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 09-06-06 15:13

håber virkelig der er en der vil hjælpe står virkelig og mangler det

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-06 16:05

Du kan låne bøger på biblioteket, men om der er tegninger af koblingen vides ikke.
http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field1=forfatter&term1=&field2=titel&term2=Suzuki+DM+50&field3=emne&term3=&field4=fritekst&term4=&cclbuf=&divbuf=Alle+typer&field_mat=&term_mat=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar=&target%5B%5D=dfa

Ellers må du hen til en knallertmekaniker og have en fotokopi af koblingssiden.

Hvad skal du bruge motoren til?
Koblingen er jo ikke så svær at gætte sig til hvordan den skal samles, den er meget lig andre knallerters, feks. yamaha FS1, som er godt beskrevet i thansens kataloger.
Du har formodentlig fået et gratis katalog fra thansen ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 09-06-06 16:12

er min første knallert med gear så har ikke meget forstand på den kobling der er en del skiver med osv jeg har et billed af det der fulgte med hvis der er en der kan tegne eller foklare hvad rækkefølge de skal sidde i vil jeg blive mega glad billed:
http://www.scootergalleri.dk/uploads_large/610596.jpg?09-06-2006
jeg ved godt der på billedet mangler et "rør" men det sidder på krumtappen

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 09-06-06 16:13

da jeg var i thansen sagde de at du ikke havde kataloger hjemme jeg skal bruge motoren til min samurai:
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=89418

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 09-06-06 19:19

først skubbes den med de 6 huller, den skal vende sådan som den ser ud mod dig
Så skal der muligvis en skive ned "kobberskive" (prøv at se om der er et aftryk på den med de 6 huller, eller den der om lidt skal ovenover(PÅ bagsiden af den øverste til højre))

den i som er øverst til højre, den skal vende sådan som den ser ud mod dig
ringen med de 6 vinger ned
Nu skal der måske en af de store tynde ringe klikkes ned for at låse koblingspladen, prøv at se om der er et spor til den kan klikke sig fast på indvendig i 6 hullers modellen.
Nu den øverst mellem de 2 med vinger
den anden af ringene med vinger (Øverste til venstre)
Nu skal der måske en af de store tynde ringe klikkes ned for at låse yderste koblingsplade.

Nu lægges den i anden række yderst til højre i, men den vendes om.
De 4 fjedre sættes ud for et gevindhul, spændeskive over hver, og en bolt skrues i hver

Nu tror jeg udrykkerlejet (Kugleleje med liggende ruller) skal komme, men skal det ikke ligge i selve sidedækselet, sammen med 4-kantskiven med de 4 huller?

Det skal i hvertfald være sådan at når man trækker koblingshåndtaget, så er der noget i sideskjoldet, der får udrykkerlejet til at bevæge sig ind mod motoren, og dermed gør afstanden størrer mellem de store roterende dele, sådan at de 4 fjedre ikke kan holde koblingspladerne fast, hvorved du så har koblet ud, og kan skifte gear.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nivolo1

Dato : 09-06-06 23:18

takker mange gnage

Godkendelse af svar
Fra : nivolo1

Dato : 09-06-06 23:19

Tak for svaret pallebhansen.