/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Mine platiner på min yamaha fs1
Fra : keddeyamse
Vist : 537 gange
20 point
Dato : 14-12-02 17:14

når jeg er ude og køre en lille tur og den får noget gas har platinen det med at "klappe sammen" det er meget trals hvorfor gør den det?? jeg har en komplet 5,3 hk tun på og den køre ca 80

hilsen Jønne

Kommentar
Fra : smut

Dato : 14-12-02 20:15

slider den dine platiner ?(fiber koldsen der går mod knasten på svinghjulet)? hvis den gør så prøv og skifte dit svinghjul ud eller eller prøv og gi din lidt fedt

Kommentar
Fra : smut

Dato : 14-12-02 20:15

slider den dine platiner ?(fiber koldsen der går mod knasten på svinghjulet)? hvis den gør så prøv og skifte dit svinghjul ud eller eller prøv og gi din lidt fedt

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 15-12-02 03:22

hmm forstår ik helt? platinen er helt ny og er fra kajs mc som er autoreceret yamaha forhandler så jeg går ud fra at den er god

Kommentar
Fra : smut

Dato : 15-12-02 16:30

det er den lille brune fiberklods der rører svinghjulet det kan godt være den bliver slidt hvis dit svinghjul ikke er helt gladt hvis det er det der er galt kan du prøve og slibe det lidt med noget meget fint sandpapir og så komme lidt fedt på.
det kan også være skruen der er lidt for lang så du tror du har strammet den men platinerne stadig ikke sidder ordentligt fast der plejer og være 2 skiver på den skrue

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 15-12-02 16:56

okay.. og lige en anden ting skift fra 3 til 4 har den det meget svært ved at trække videre i kun ned af bakker trækker den fint videre hmm hvorfor gør den det?? der er et 13 tands fortandhjul på

Kommentar
Fra : smut

Dato : 15-12-02 22:22

du skulle prøve en anden udstødning det er tit den der er problemet der er sikkert for lidt modstand i den hvis du kan skubbe forrøret længere ind i selve udstødningen bliver der mere modstand hvis det er muligt med den udstødning du bruger.
det kan også være du skal have en anden dyse i din karburator der sidder sikkert en 150 dyse i nu prøv med en 160-170 dyse og så skal din luftskrue være 1,5 omgang ude (det skal den altid!)og nålen skal stå i midten.
luftskruen er faktisk kun til og gi "falsk" luft med når den står i tomgang.
du kan også prøve og åbne dine platiner noget mere.jo mere de er åbne jo "højere" står din tænding og så får du mere træk men du skal lige prøve og lade den blive kold efter du har åbnet dem for du kan resikere at den bliver svær og starte hvis de åbner for meget og så er det jo rart og have noget værktøj ved hånden.

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 16-12-02 21:43

hmm mit udstødning er et fransk hmmm? men hvad har det med at platinen at gøre at den "klapper" sammen??

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 16-12-02 21:47

hmm kan du ikke svare mig på min mail

kedde3000@hotmail.com

for det er lidt trals at jeg skal tjekke det her hele tiden..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-02 17:47

keddeyamse wrote:
> når jeg er ude og køre en lille tur og den får noget gas har platinen
> det med at "klappe sammen" det er meget trals hvorfor gør den det??
> jeg har en komplet 5,3 hk tun på og den køre ca 80
>
Er skruen der holder platinerne spændt ordentligt ??
Er der rent ??

Hvis ja til begge dele, nye platiner !

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 19-12-02 14:57

ja den er helt ny og den er spænt meget godt fast!!!