/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Styrepladen på en bærbar.
Fra : e.c
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 06-06-06 20:34

Kan man koble "klikfunktionen" fra på en bærbar?
Det irriterer mig nårjeg ikke har musen tilkoblet, at den aktiverer klik og dobbeltklik bare jeg rører ved pladen.
Jeg har jo H og V knapper til at klikke med, så det ville være rart hvis pladen ikke var klikfølsom, men bare til at styre musen.
Eyvind.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-06-06 20:40

Ja, på min kan jeg gøre det med fn tasten +en anden tast. Se i din manual.
alimak

Kommentar
Fra : slander

Dato : 06-06-06 20:48

det er lidt forskelligt hvordan det kan gøres.. vi må hellere lige få mærke og model på din bærbar?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 20:48

Det er en gammel forærings Compaq e500 6 Mhz
Tast F4 har også [ indrammet /firkant ]
Kan det være den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 20:54

Det var ikke Fn+F4 har jeg lige prøvet..........og hvad har jeg så lavet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 20:56

hø hø........ 600 Mhz

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-06-06 20:58

Du har antagelig som det står i min manual.:"Changes display mode LCD only and CRT only"
alimak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 21:00

Aha Alimak - altså til ekstra skærm. (Fn+F4)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 21:05

Tja - jeg sidder selv og glor når der ikke kommer oplysninger nok.
Så her er de:
Compaq Armada e500 600 Mhz med XP sp2

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-06-06 21:06

Det ved nok du bedre enn mig ,(hvad CRT er.)
alimak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 21:10

Ja ja det siger du - men jeg er lige begyndt at lege rigtigt med bærbare, som folk smider ud fordi de er utidsvarende...........men ikke for mig når de er gratis.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 06-06-06 21:26

Hej.
Prøv at gå ind i kontrolpanel og se, om der ikke skulle være en "touchpad-mulighed" der.
VH
Leif

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 21:32

Det er der ikke Leif - men jeg har jo ikke den CD som hører til min comp, så det er måske derfor. Den kører bare med hvad XP havde med sig.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-06 22:10

du burde enten i bios slå mus (touch pad) fra eller i windows.

du skal så have en extern mus enten ps/2 ell. USB

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 22:15

Jammen jeg vil kun fjerne klikfunktionen i den touch-pad.
Jeg har og bruger alm. mus til den også.
Men det er lidt besværligt når jeg går tur med min Compaq også at skulle bruge mus.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-06 22:37
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 22:46

Ja den har jeg lagt ind og det gav bare lidt adgang til 4 hotkey

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-06-06 22:48

men jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 07-06-06 09:01

Hej.
Er der heller ikke på proceslinien en lille ikon for touchpad'en?
VH
Leif

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-06-06 09:12

Efter indstallation af denne:
Keyboard, Mouse and Input Devices
Kom kun "indstilling af hurtigknapper" nede på processlinien

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 08-06-06 09:45

Rigtig mange tak for svaret dk.
Det var lige netop dette program som giver alle de valgmuligheder som der kan være brug for.
Du burde lægge det som et tip og fortælle hvad det kan.

Ps. Det er først nu at jeg prøvede dit 3. link

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-06-06 14:06

Tak for det
Det med tips er på vej