/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dumt eller mærkeligt spørgsmål
Fra : Benyyyyy
Vist : 468 gange
27 point
Dato : 06-06-06 16:15

Hvis jeg køber en syngemicrofon, stikker den ind i et mic-stik i min pc og taler i den, kommer min stemme så ud af højtalerne???

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 06-06-06 16:27

Ja, hvis ellers det er en dynamisk mikrofon, og du ellers har aktiveret (skruet op for) mikrofonindgangen i kontrolpanelet ..

Det er det jeg bruger til at optage guitar på PC'en (For at høre hvor forkert jeg spiller)

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 06-06-06 16:49

Lige mine ord, hvis mic'en passer, og du har driver til pc, og dit motherboard og eller lydkort understytter en mic ! + Har aktiverede mic'en!!! Ellers jah :D

Kommentar
Fra : werter

Dato : 06-06-06 17:17

Spørgsmålet er ikke mærkeligt.
Men hvis du har oplevet, at der IKKE kommer lyd ud, er det nok fordi et mikorfonsignal er meget svagt i forh. til f.eks. signalet fra en guitar. I så fald skal du indkoble en mikrofonforstærker.
vl h Werter

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 06-06-06 23:46

Werter > Eller også er det en forkert type mikrofon...

En del gode mikrofoner kræver en strømforsyning fra det den bliver tilsluttet (Phantom Power) ... Det er lydkortene ikke leveringsdygtig i ... Derfor forudsatte jeg at det var en dynamisk mikrofon