/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvem kender denne sang..?!?
Fra : cRacKya
Vist : 482 gange
150 point
Dato : 13-12-02 22:42

Jeg har i radioen hørt en fed sang...muligvis engelsk band.
I hvert er det eneste jeg fik opsnappet at forsangeren hed Fish måske. Jeg kan ikke huske hvad sangen hed, kun at den handlede med noget om childhood.

Nogen der lige kender den kunstner/gruppe..??!

mvh
cRacKya

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 22:51

Hej cRacKya

Den tror jeg godt jeg kender

Gruppen hedder Marrilion og forsangeren hedder Fish
Pladen hedder "Misplaced Childhood" og nummeret du har hørt er måske "Kaylei"

mvh srhansen

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-12-02 22:54

Artist: Marillion
Album: Misplaced Childhood
Title: Misplaced Childhood
?
Mvh Rasmus

Kan findes på Kazaa :)

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 160 point
Dato : 13-12-02 23:00

srhansen har ret - gruppen hedder Marillion ( iøvrigt verdens allerfedeste band !!! )
tror bare ikke den kommer fra "Kayleigh" ( fra LP`en Misplaced Childhood )
på ders "Script for a Jester tears" er der en sang om "childhood" - men skal vi absolut vende tilbage til netop LP´en "Misplaced Childhood" er der på den en sang der hedder
" Childhoods end?"

http://www.the-company.com

Fish`es site ......

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:04
Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 13-12-02 23:07

srhansen og Fnollerpige har ret, tror jeg, kender den ikke selv.
Teksten findes her
http://adam.cheshire.net/~melkins/marmisplaced.html

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 23:10

HaHa Fnollerpige jeg mente det nok

Jeg har selv et par plader med dem her er sangene på misplaced childhood "kayleigh" inklusive, undskyld jeg ikke kunne stave første gang :)

http://www.progreviews.com/reviews/mar-mc.html

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:11

Har lige smækket cd`en i - og i Kayleigh synges intet om childhood, men det gøres der i den førnævnte Childhoods end?

så CracKya, det må være den du mener - der er stadig mulighed for det osse kan være fra "Script for a jesters tears" - den har jeg dog kun på LP så det kan jeg ikke lige tjekke nu - men skal da gerne gøre det og vende tilbage .....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 23:15

Ahh damned :{

Du har ret fnollerpige:) Jeg havde læst spørgsmålet som pladetitlen skulle indeholde childhood ikke sangen:)

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:15

srhansen - dejligt at høre at andre osse hører dem, det er ikke så mange der kender dem - jeg skrev til DR i 87 for at høre den i HEJ P tror jeg det var og fik pænt brev tilbage om at den ikke fandtes i deres diskotek *G

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:17

der skulle stå HEJ P3 *G

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 23:20

Det er da vel løvn!!!! Da kan man da vist snakke om en "sort plet" der vil noget. Som jeg husker det blev omtalte "Kayleigh" plus andre da vist mega hits, eller er det kun noget jeg ønsker at tro:)

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:27

nope det er ikke løwn - jo det blev et hit - men det meste blev for "kendere" og for folk med smag *G

Vidste du forøvrigt srhansen at Fish faktisk gæsteoptrådte i Det lille hus på prærien ?!? *SS*

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 23:33

Niks, det anede jeg heller ikke, det var vel som revolvermand. Jeg har svært ved at se ham sidde med lille Laura (var det ikke det hun hed) på skødet :)

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 23:35

Tror da faktisk lige jeg vil høre den

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:38

jeg hører det osse lige nu ønsker dig rigtig god fornøjelse - naaah han var med i en rolle som en stille mand ( med de vanlige grimme bukser ) stor trøje og fedtet hat ..... og han spillede en ( mener jeg ) tilrejsende med lidt specielle evner - kan ikke rigtig huske det men mener det var noget med noget legetøj ..... det var i hvert fald typisk Ingalls-agtigt. *G

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 23:41

Much better

ô¿ô

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:47

Ja vil da anbefale dig at skaffe dig de forskellige albums med dem - skulle verden så opføre sig dumt, gør det ikke så meget

( det samme gælder spørgeren i dette indlæg samt alle der kommer forbi )

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:56

Hej Crackya iøvrigt er der i sangen "Blind curve" ( samme LP ) en sang om "childhood" - så måske det osse kan være den *S

Godkendelse af svar
Fra : cRacKya

Dato : 14-12-02 01:19

Tak for svaret Fnollerpige.