/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
harddisk optager
Fra : bjarnebjarne
Vist : 359 gange
200 point
Dato : 03-06-06 14:46

Jeg har købt en harddiskoptager af mærket Philips DVDR3330H 160 GB. mit spørgsmål er om nogen ved om denne optager kan optage fra en dvd film. Kan jeg sætte en film i min optager og så optage den over på harddisken ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-06 14:56

Ikke hvis den er kopibeskyttet!

Kommentar
Fra : bjarnebjarne

Dato : 03-06-06 16:12

hvad hvis den ikke er kopisikret og hvordan gør jeg så ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-06 16:18

Jeg har selv en Philips DVD520H
Den kan ikke, så vidt jeg kan se.

Men du kan da bare prøve..
Hvis det er en film, der ikke er kopibeskyttet, f.eks. én man har optaget fra TV, så kan den godt kopieres over på harddisken.

I min brugsanvisning står: " ...kopiere optagne filer fra HDD til DVD eller fra DVD til HDD. Denne funktion gælder kun for JPEG-, BMP- og MP3-filer og optagne videotitler."

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-06 16:20

Du har forhåbentlig fået en god dansk brugsanvisning med?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 03-06-06 16:46

På side 102 i manualen står der at
"Kopibeskyttede film og DVD videoer ikke kan kopieres til harddiske

kan downloades fra philips danske side

Kommentar
Fra : bjarnebjarne

Dato : 03-06-06 17:56

nej, der er ikke en dansk manual og jeg skal ikek kopiere noget kopibeskyttet af nogen art. hvordan får jeg det lagt fra afspilleren i harddiskoptageren over på harddisken i optageren.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-06 18:04
Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-06-06 22:49

Til bjarnebjarne
Prøv at gå til denne side der kan du sikkert få hjælp

http://www.recordere.dk/forum/

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : hms

Dato : 28-01-07 13:42

Hej.

Uanset om DVD'en er kopibeskyttet eller ej, så kan Du ikke smide en DVD i harddiskoptageren og lægge det direkte på HDD. Du er nød til at have en anden DVD, som tilslutter, og derefter kan Du lægge filmen på HDD. (Altså kun hvis den ikke er kopibeskyttet, men.........)

m.v.h.
Henrik