/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Wolles WOW
Fra : Birgitta
Vist : 4180 gange
100 point
Dato : 01-06-06 15:12

Jeg har brugt Wolles WOW som kosttilskud til min dejlige Silke. Jeg har indtryk af, at hundene elsker smagen, så selv den kedeligste tørre hundemad bliver tillokkende, når den bliver krydret med lidt WOW.

Men nu kan jeg ikke få fat i den mere.
Jeg plejer at købe den i Matas. Jeg har spurgt i 5 forskellige Mataser. Nogle af stederne ser de ud som om de end ikke kender navnet. Og da en dåse holder i ret lang tid, så er det da nok også et års tid siden, jeg har købt en sidst. --Jeg har spurgt i diverse dyreforretninger også..

Så hvad gør jeg? Kære hundeejere. Er der nogen, der ved, hvor man kan købe Wolles WOW? Eller er der nogen der kender et andet "krydderi" man kan drysse på hundemaden? Altså noget, der smager godt, og som også er sundt...

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 01-06-06 15:43

Wolle´s NatureSystem - Naturvejen til bedre velbefindende Dette er et link til Wolle selv, her kan du få at vide hvor du kan få de forskellige præperater, evt. købe det direkte fra firmaet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 15:46

øøh..

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 01-06-06 15:56

Hej Birgitte

Det er Wolle i Roskilde, der har/fremstiller Wolles WOW. De har mange slags produkter både til dyr og mennesker. http://www.wolle.com/

Hilsen
vesterbo

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-06 16:01

Hej Birgitta.
Der er også noget her. Der må vel være andet end kapsler?

http://shop.duft-natur.dk/kosttilskud/wolles_naturserie/

Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : Estrid

Modtaget 110 point
Dato : 01-06-06 16:05

Wolle's Nature System A/S
Buesøvej 19, Kattinge, 4000 Roskilde
Tlf: 46 40 28 67, Fax: 46 40 21 12, e-mail: wolle@wolle.com
www.wolle.com

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 16:09

På Wolles hjemmeside står bl.a. at wolle er død i 97. Og noget med lovgivningen, der spænder ben... Jeg kunne være bange for, at firmaet måske ikke eksisterer mere...

på hjemmesiden med Wolles naturserie er Wolles WOW ikke nævnt... Det er muligt, at andre Wolleprodukter stadig fremstilles, men at WOW er udgået??

Jeg er ikke vild med at ringe til et telefonnr. -på grund af min hjerneskade...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 16:14

E-mail! Jeg prøver lige E-mailen!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-06-06 17:08

Det er det evigt tilbagevendende problem. Bedst som man har noget som fungerer stopper produktionen eller importøren finder der danske marked for småt. Jeg har prøvet det utallige gange

Men ellers er lakseolie et godt alternativ. Det elsker de fleste hunde.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 17:29

njah, lakseolie får hun også... Det er hun ikke SÅ vild med... WOW er noget helt særligt. Jeg tror, at det får hundemaden til at smage af "menneskemad". Det har en svag duft af hvidløg og andre urter...
---Måske skal jeg bare eksperimentere med krydderiblandinger......

Nå, lad os se, om jeg hører fra Wolle...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-06 17:48

qfha, vores får lakseolie. Hun er heller ikke særlig vild med det. Halen ryger helt ned til lodret, når hun får det. Men hun æder det da heldigvis. For det ER rigtig godt. Hun har simpelthen fået sådan en lækker pels, efter vi er begyndt at bruge det. Inden da gav vi hende 3 Pikasol om dagen. Det var endnu bedre, men de er jo noget dyre.
Hun er desvære begyndt at blive kræsen igen. De sidste par år har hun ellers været så sulten, at hun åd alt - også salat, gulerødder o.s.v. Nu spytter hun de fleste grøntsager ud igen. Olivers Lamb mætter åbenbart godt, selv om hun kun får 2/3 af den portion, hun skulle have haft.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 18:01

Silke har altså heller ikke noget IMOD lakseolie... Og på en skive hjemmebagt speltbrød er det en delikatesse. Og hun er også flink til at spise SIN "Olivers Lamb" Faktisk er hendes appetit så god nu, at vi skal til at passe på vægten.

Men vi har et par små pommeranier-venner, som netop er begyndt at købe Olivers senior. Indtil nu har de bare købt et par kilo lamb af mig, for det rækker jo langt til sådan et par små størrelser. Men de er blevet lidt "runde" og derfor skulle de have noget andet foder end Silke.

Oprindelig var de ret så kræsne m.h.t. hundemad, men så smagte de Silkes mad... med WOW på........ Og siden har de ikke fået andet (hundemad )
Men efter deres mor så selv køber "Olivers" så må hun jo også selv købe WOW... Og det er så bare ikke til at skaffe... Og jeg har heller ikke ret meget tilbage.....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-06 18:40

ALTSÅ, Birgitta hvor kan du nænne at tale om hjemmebagt speltbrød og så lakseolie i samme sætning???? Nå, jeg kunne nu godt tænke mig at være Silke nogle gange. Bare UDEN lakseolien. Det smager nok ikke som levertran, men jeg kan stadig huske, da min mor tvang mig til at spile levertan på en teske.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-06-06 18:41

Har lige været ude og lufte et par hundetøser, som kan hilse og sige, at et par godt rådne krabber bare er kræs Og så har man endda glæde af aromaer længe efter.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-06 18:46

Tjah, rådne krabber er nok bedre end dem, der render rundt og bider en i tæerne. Men jeg vil personligt helst undvære begge dele. Men hvor kan jeg dog genkende det. Vores tøs tror, at alt spiseligt, der er smidt rundt omkring, er til hende. En overgang var der en, der smed et eller andet ind i haven til hende, så hun STANK af hvidløg i miles omkreds. Og det foregik jeg ved ikke hvor mange gange om ugen i flere uger. Så holdt det endelig op. Men hun er ret vild med hvidløg.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 19:48

--Jeg kunne nu godt tænke mig at bo et sted med krabber... Jeg savner lidt hav..

WOW lugter altså af hvidløg...
Så hvis ikke Wolle mailer tilbage hvor jeg kan købe WOW henne, så må jeg i gang med at experimentere med hvidløgspulver og krydderier.
Det kan være, at jeg kan blive rig af det..

Jette, du kan da bare bage speltbrød... Efter at jeg er kommet i gang med det, så spiser jeg ikke almindelig hvede mere... Jeg bager 3-4 store brød af gangen, som jeg fryser ned i halve. Så Silke spiser heller ikke andet hvedebrød..
Vores rugbrød er der ikke hvede i. ---Det er altså ikke hjemmebagt, men fra Netto..

Men jeg kunne altså GODT lide levertran, da jeg var barn... Det var min storesøsters job at få mig til at spise det, og det gjorde hun åbenbart godt. Jeg blev den højeste af os søskende...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-06 20:08

det skriver du kun, fordi du aldrig har set mig bage. Eller rettere sagt/skrevet: det jeg har bagt. Alt falder sammen, lige meget hvad jeg gør. Jeg har ikke bagt, siden jeg var en stor pige. Dengang gjorde det ikke noget, for mit foretrukne var chokoladekage, og den smagte også godt, når den var faldet sammen. Og fordelen var, at jeg var den eneste, der kunne lide det, så jeg fik den helt for mig selv. Den var nu heller ikke så stor, for jeg var også vild med dejen til den. Så det var som regel en meget lille kage, jeg bagte.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 01-06-06 20:28

Hej Birgitta!
Jeg ntror ikke du har behov for at prøve andet end hvidløget det er det hundene kan li, der er et foderfirma der fylder hvidløg i deres foder for at få hundene til at spise deres foder.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 02-06-06 07:34

Hej Birgitta.
Det ER stadigvæk muligt at få Wolles WOW
Men på grund af lovgivningen må produktet ikke lanceres, som hidtil, og derfor er det ikke længere til at skaff hos Matas som før.
Hvis du kontakter Wolles (Estrid har givet dig tlf. nr.), kan du snakke med dem og få tilsendt en pakke. Produktet må ikke længere hedde Wolles WOW, nu hedder det HPW.
Jeg ved det fordi jeg for 3uger siden snakkede med dem i forbindelse med Axels tilbagevendende furunkulose, som jeg ikke længere vil give ham penicilin for. Nu får han 3 forskellige slags urtekapsler (19 om dagen!) udover sin sædvanlige dosis Wolles WOW. De sendte mig en dåse, selvom jeg stadigvæk havde noget, da de fortalte, at det vil være umuligt for mig at opdrive i en Matas i dag.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 02-06-06 08:59

Nu er jeg jo blevet lidt nysgerrig og vil evt. gerne afprøve dette produkt på mine kræsne hunde. Men mit spørsmål er nu, hvad koster det? Jeg har 2 bernersennen på hver ca. 55 kg. Hvad vil det koste pr. mdr. at give dem dette produkt?

Med venlig hilsen Linda

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 02-06-06 11:32

Hvis det kniber med din hund gider spise tørfoder skulle du prøve at kigge på dette link, din hund vil elske den form for mad http://www.naturel.dk/ Jeg køber ikke andet til mine hunde, og jeg havde en som kun spiste lige så den ikke faldt om af sult, men nu har den da fået lidt sul på kroppen. Jeg køber også kosttilskud fra dette firma, og det giver flot pels og gavner også på mange andre ting.
http://www.skyescot.dk/ Hende handler jeg med når DKK har udstilling for så sparer jeg porto, og hun er der altid. Jeg har 2 collier og det koster ca 12 kr i kost om dagen til dem, det eneste vi så bare skal have det er plads i fryseren da jeg får leveret hver anden mdr når han kører over fyn.
Mvh. Nanahund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-06-06 13:36

Nåda! så kom der lige en mail myldrende fra Wolles. Så jeg har bestilt et tilsvarende produkt, som hedder "HPW". Wolles WOW vil senere genopstå i butikkerne som "Dogpower"..

Det kan godt være, at det er lidt luxus at købe "krydderi" til Silkes hundemad for næsten 100 kr, -når hun sikkert lige så gerne vil have et lille drys hvidløg på. Men hun har det så fint lige nu. Hendes poter er fine, -har tidligere været lidt røde- og pelsen er skinnende rød med kun lidt fæld. Og hun er fuld af krudt og virker så veltilpas. Så jeg har egentlig ikke lyst til at lave om på noget, der fungerer godt hvis jeg kan undgå det. --Nu får vi se, hvad hun siger til det nye pulver.

Axelise, det, du fortæller er lige præcis, hvad jeg lige har fået at vide pr. mail fra Wolle.
---Men jeg er ikke liiiige sådan en, der snakker i telefon... Det kan mit lille hovede ikke klare.
Så jeg har (vistnok) klaret samtalen pr. mail --Men det er dejligt at høre, at det går godt med Axel...

Linda: Det kommer lidt an på formålet med at give dine bernere WOW. Hvis de får lavpris-foder eller hvis de har alvorligere sundhedsmæssige problemer så skal du nok overholde dosis på dåsen: 1gram pr. 5 kg hund om dagen. Når du har 110 kg hund, så bliver det altså 22 g om dagen. En dåse indeholder 350g så der er kun til 15 dage...

Men hvis du skal bruge det som et sundt "krydderi" til et ellers godt hundefoder, så er det nok med et lille drys pr. snude pr. måltid. Silke vejer 28 kg, og hun får en lille teskefuld om dagen. Og den dåse, jeg har er altså nok næsten et år gammel. Og den har også været brugt til at "forkæle" hundevenner med.. Og den er da endnu ikke tom, -der er nok ca. 100g tilbage...

Nanahund: Der skal en ret stor fryser til for at have plads til hundemad til 2 måneder. Jeg bor i en meget lille lejlighed (45 kvm.) -og godtnok har jeg en relativt stor fryser, men ikke SÅ stor...

Og desuden er jeg ret glad for det hundemad, hun får nu, "Olivers Lamb". Det bliver leveret uden ekstra omkostninger. Alle ingredienser er godkendt til menneskeføde, og der er taget hensyn til dyrevelfærd, -ikke kun min hunds, men også til produktionsdyrenes. Altsammen ting, der er væsentlige for mig.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 02-06-06 13:47

Hej Birgitta

Tak for dit svar. Hundene får et kvalitetsfoder, som jeg bestiller hos Gilpa.dk, Proformance Lam og Ris, så det er vist ikke meget jeg skal bruge.

Men jeg fik vist ikke fat i prisen på en dåse af Wolles HPW?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-06-06 13:57

Næh, den kender jeg heller ikke helt... I Matas var det vist omkring 90 kr, men som sagt er det et års tid siden så prisen kan være steget.
Jeg får nok en mail mere fra Wolles, -med den nøjagtige pris. Så skal du nok få besked..

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 02-06-06 14:13

Det lyder rigtig godt.

Tak for din hjælp og go' weekend!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-06-06 14:52

Hey! Forresten har jeg købt HPW fra Wolles til 97 kr for 350 g. Jeg købte 2 dåser og betalte 17 kr for forsendelse.

Det skulle snart være til at få i Matas til samme pris.

Jeg vender tilbage og lukker spørgsmålet om lidt...

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 26-06-06 15:05

Tak for hyggelige kommentarer fra alle andre.

Jeg accepterede Estrids svar på grund af den mail-adresse, som jeg ikke selv havde set på Wolles hjemmeside. Liiiige, hvad jeg havde brug for!

Tak for svaret Estrid.

Kommentar
Fra : Hundeelskeren

Dato : 05-07-06 09:35

Hej Allesammen,

Er der nogle af jer som kendte dyrlæge Finn Smed? Det var ham som brugte Wolles Wow som et naturlæge middel til hunde med allergi, hudlidelser og meget andet og også bare som almindeligt kosttilskud

Han anbefalede også at fodre råt og der er blevet arrangeret foredrag omkring Barf på denne side www.hundeeksperten.dk - efter min overbevisning skulle det være den mest rigtige og sunde måde at fodre sin hund på

Dejligt at mn stadig kn få Wolle produktet, det er et fremragende produkt fyldt med urter, vitaminer og mineraler