/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvordan puser man skyllekanale
Fra : Boss-Boss
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 01-06-06 15:12

Jae hvordan pusser man skyllekanallerne ? ps det er en puch maxi med 6 skyllekanaler

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 01-06-06 15:28

Da der allerede er 6 skyllekanaler, er det meget begrænset hvor meget det hjælper at pudse dem.
Havde det været en cylinder med 2 skyllekanaler, ville det hjælpe meget mere.
Man kan gøre det at man spænder et feks. 6 mm bor fast i en boremaskine.
Man vikler en lille klud fast omkring boret (en lille del kan holdes fast i borpatronen sammen med boret)
Smører eller dypper kluden i slibepasta (Feks. Slipol som alle byggemarkeder/farvehandlere har)
Og stikker kluden ind i skyllekanalerne, og kører med mange omdrejninger.
Man kan også få polerskiver mm. som kan bruges, men da er det bedst at bruge drebel-lignende hurtigroterende maskiner.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 01-06-06 15:57

Hmm.. okay men har os en med 2 kanal :P

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-06-06 20:44

sidste skyllekanal som jeg sleb, den sleb jeg med en boremaskine som jeg viklede smerglæred på, som brugte den.

Men se også lige efter om dine skyllekanaler på motoren er polleret. Ellers er det rimelig nytteløst.

Jeg tror du ville få mere ud af at pollere din indsugningskanal, og evt. din studs.

Godkendelse af svar
Fra : Boss-Boss

Dato : 01-10-06 09:33

Tak for svaret pallebhansen.