/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hukommelseskort - hastighed
Fra : emilolsen
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 01-06-06 10:10

Hukommelseskort fås i flere udgaver/hastigheder, f.eks sd kort.
Er hastigheden ved overførsel mellem kort og pc eller i det øjeblik billedet tages og til det lagres på kortet
mvh
Henrik Olsen

Accepteret svar
Fra : renekure

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-06 10:23

Hastigheden på kortet gælder skrivning til kortet. Når du tager flere billeder hurtigt efter hinanden, lagres det i første omgang i kameraets buffer. Derefter gælder det om at få billederne ned på kortet, og det er her at hastigheden gør sig gældende. Hvis du har et langsomt kort, risikerer du at kameraet blokerer for flere optagelser, fordi at skrivningen fra bufferen´til kortet sker for langsomt.
Et hurtigt kort er især vigtigt når man fotograferer i små serier af billeder.

Hastigheden hvormed man overfører billeder fra kortet til PC´en er USB hastighed, da ens kortlæser som regel er forbundet med USB stik. Her har kortet ingen indflydelse på overførselshastigheden.

Det hurtigste kort man i øjeblikket kan få er Scandisk Extreme III kort.

Jeg håber at dette besvarer dit spørgsmål - ellers skriv igen

Mvh René
www.xfoto.dk

Godkendelse af svar
Fra : emilolsen

Dato : 01-06-06 21:19

Tak for svaret renekure.
Det var lige de informationer jeg manglede, alletiders.
mvh
Henrik