/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Badminton-slag
Fra : Saladin
Vist : 5273 gange
100 point
Dato : 31-05-06 23:22

Kan nogen definere følgende slag for mig:

Drop:
Netdrop:
Lop:

Og er en lille kort bold hen over nettet blandt ovenstående betegnelser. Altså hvis man øver netspil - hvilket slag øver man så?

Accepteret svar
Fra : MKW

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-06 07:55

Drop: Slag fra baglinien. Bolden lander tæt ved nettet

___________*_|____________Spiller_

Netdrop: Slag fra nettet, hvor bold slås tæt over lige på den anden side af nettet.

___________*_|_Spiller____________

Lop: Spilleren slår fra den forreste del af banen (tæt ved nettet) og højt til baglinien.
_*___________|_Spiller____________

* = Der, hvor bolden lander
Spiller = Der, hvor spilleren slår fra

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 01-06-06 08:16

HEj Saladin.

God forklaring, med illustrationerMKW, det er ikke gas, Virkelig godt fundet på...

Hvad skal du bruge det til Saladin?
Tænkte mere på om du skulle bruge uddybende forklaringer på div. slag etc.. Lyder jo nærmest som en idrætseksamen

Lyhne1

Kommentar
Fra : Saladin

Dato : 01-06-06 09:30

Ja det er en idrætseksamen på lærerseminariet. Sad og hjalp en kammerat med nogle øvelser og pludselig blev vi begge i tvivl om slagenes betegnelser.
Jeg behøver dog ikke mere information og lukker tråden senere i dag og giver MKW point for den meget kreative udformning

Tak for hjælpen

Saladin

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 01-06-06 11:55

Så lidt

Takker for rosen

Godkendelse af svar
Fra : Saladin

Dato : 01-06-06 13:58

Tak for svaret MKW.