/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fuldspartling af loft
Fra : ksoerens
Vist : 1051 gange
50 point
Dato : 30-05-06 11:29

Jeg har udført et sænket og hvælvet loft i et mindre værelse, som er afsluttet med 4 mm birkefiner. Fineren er fastgjort med undersænkede skruer og klammer, men ligger alligevel ikke 100% plan op mod underlaget alle steder. Det ses dog ikke, og overfladen fremstår ganske hård og stabil.

Eftersom overfladen principielt kan give sig, og da der er flere hundrede huller, som skal spartles, efterlyser jeg en slags fleksibel spartelmasse, man kan fuldspartle hele overfladen med. Samtidig vil jeg opnå en vis lydabsorberende effekt.

Nogle ideer?

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-06 12:54

Spartelmasse der er meget flexibel, så er det Modeling Paste. LydisoleringTror jeg ikke, med mindre du bruger den med sand, sort flint eller glasperler i, men så meget tror jeg heller ikke de bryder lydbølgerne. Skumgummi kan måske gøre en forskel.

Godkendelse af svar
Fra : ksoerens

Dato : 30-05-06 13:26

Tak for svaret A.C.Rosmon.

Kender slet ikke dette produkt, men vil afprøve det på et stykke separat plade - der jo så kan bøjes, og så ser man for alvor, hvor fleksibelt det evt. er.