/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lille Gul Honda- men hvilken??
Fra : Wrongstyler
Vist : 1202 gange
200 point
Dato : 29-05-06 21:54

Jeg så lige en meget lille højrestyret honda i dag i odense.. jeg har aldrig set sådan en lille honda og vil høre om der er nogen der kan fortælle mere om den.. jeg har søgt bilgalleri.dk, bilbasen, google gav mig en ide..

måske er det en nyere model af Honda S800, umiddelbart så den ud til at være fra 80'erne på design af plast og så videre. men som jeg ser det er der ikke lavet S800 i 80'erne.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 29-05-06 22:01
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-05-06 22:02

Er det denne Honda du har set? http://www.carsdirect.com/research/honda/del_sol/1993/s
alimak

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-05-06 22:09

Tak for forsøget Alimak, svaret fra colin vælger jeg at overse.

Min kæreste siger at den havde aftageligt tag og at der på bagsmækken var en lille bøjle til kufferter.

Nummerpladen(som jeg desværre ikk kan huske) var af den gamle Høje slags fordi en alm smal ikke kan være der.. ligesom dem der var på den gamle 127'ere.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 29-05-06 22:14

The little honda you saw is from GB they have righthand drive cars....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-06 22:14

Lidt mere info

Var det en sportsvogn, varebil eller hvad.

Højrestyret betyder jo, at det er en udenlandsk bil, og derfor er det sandsynligt at det er en model der ikke findes i DK.

Men lille gul Honda:

S2000

http://www.chatham-honda.co.uk/im/group3.jpg

mvh dova

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-05-06 22:19

Jeg er godt klar over at da den er højrestyret så er den ikke helt almindelig dansk, men den var dog på danske plader så NOGET må der jo findes. Var egentlig ikke klar over at man må indregistrere højrestyrede biler fra f.eks GB,Australien og alle de andre lande der ikke fatter køreretningen.

Det kunne godt have været en S2000 men og den der var et godt bud men ligesom bare 10 år for ung og noget større.. vi snakker altså mindre end en fiat 500 i størrelse.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-05-06 22:20

sportsvogn helt klart forresten

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-05-06 22:21
Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-05-06 22:26

nej den ser alt for ny ud og mere rund end den jeg så.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-06 22:34

http://hk.geocities.com/kd6247prelude/models.htm

Hvis du ruller lidt ned på siden her, er der et billede af en pinkfarvet Honda Jazz Convertible.

Det er det mindste Honda har lavet så vidt jeg ved.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-05-06 22:34

Jeg kan huske en sports aktig Honda som en kendt skuespiller importerte til Norge i begynnelsen af 80.Det kan være en sådan. Har set flere i Sverige,Skal lede.
alimak

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-05-06 22:42

Det er med sikkerhed ikke en Honda Jazz, men jeg kan se at der måske kan være en misforståelse på grund af mit tidligere svar. Den ligner på INGEN måde en fiat 500.. det var mere for at forklare hvor lille den så ud..

MY BAD :-/

Det lyder RIGTIGT godt alimak at du vil lede videre - det irriterer mig nemlig meget at jeg ikke lige snuppede et kig på pladen så jeg kunne have slået den op er hjemme.

Og tak for buddet Poda - keep up the good work.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-05-06 22:50

Kan det være denne crx?: http://www.honda.se/bil/history/?main=1978.html
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-06 22:57
Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-05-06 23:03

nix til alimak

og helt sikkert nej til den sidste, den er smallere og mere aflang.. det er en form for sportsvogn..

hmmm

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-05-06 23:45

Se her:http://www.hondaklubben.com/
velg "Klubbbiler" og se på denne NSX???
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-06 00:13

Jamen, er du helt sikker på, at det nu også var en Honda.

Sportsvogn der er så lille som en Fiat 500, lyder absolut slet ikke som noget Honda har lavet.

Og den NSX som alimak linker til, det er faktisk en ret stor bil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-06 00:35
Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 30-05-06 16:16

nu har jeg taget et par billeder af den, og kan endda se den sidste synsrapport på den men der står ikke andet end honda og ikke type. hvor kan jeg lægge billederne på nettet så i kan se dem?

gratis og uden for meget besvær.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-06 20:04

http://peecee.dk/index.php?p=4

Her kan du uploade billeder gratis og nemt.

Du skal bare følge anvisningerne og så lige være opmærksom på om de fylder for meget, for så skal du gøre dem mindre.

mvh dova

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 01-06-06 13:36

kanon fed side du fandt der dova.. den skal jeg lige huske til en anden gang..

her er den lille søde honda.

http://peecee.dk/?id=41886
http://peecee.dk/?id=41887
http://peecee.dk/?id=41888

ked af at det er så dårlige billeder men det er taget med min 2 år gamle, hårdt prøvede, Nokia.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 01-06-06 16:20

Så fandt jeg den.

Det er faktisk en temmelig ny model, fra 2005

Og den hedder Honda Beat.

http://www.pictures-of-cars.com/Japanese-Auto-Extravaganza-2005-Hondas.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-06 16:23

Nej, sikke noget ævl, den er fra først i 90erne.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-06 16:28

Den har kun en lille 650 cc motor og 63 HK.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 01-06-06 16:43

Det er en englisk honda som jeg sagde. Det billeder som dova henviser til har engelsk nr. plader........

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 05-06-06 21:04

Til Coliniiii, jeg ved ligeså vel som alle andre at engelske biler er højrestyret, og det irriterer mig at du bliver ved med at nævne noget som for LÆNGST er blevet dømt irellevant.. hvis du havde taget dig lidt tid og havde læst hvad jeg skriver, og evt havde set de billeder jeg har taget, ville du kunne se at bilen har danske plader og er indregistreret i Danmark - dermed kan den købes i Danmark eller evt importeres, at den er højrestyret er ikke noget der tager ret lang tid at ændre.

MEN, derfor er der jo ingen tvivl om at DOVA er manden at spørge når man skal vide noget om biler, mange tak for en stor indsats - det kan kun bedømmes med topkarakter - så snart jeg har blacklisted de lidt mere uintelligente kommentarer....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-06-06 21:17

Dova er en dame / kvinde/hunkøn.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-06-06 21:41

Her er honda beat klubben i UK: http://www.u-ukhbc.co.uk/
Har aldrig set eller hørt om Honda beat
alimak

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 05-06-06 21:50

øhh ok.. ups.. håber ikke hun tager min EGEN uvidenhed ilde op.

Godkendelse af svar
Fra : Wrongstyler

Dato : 05-06-06 21:53

Tak for svaret dova. Håber ikk du blev stødt over min "manden at spørge" replik..
tak for et stort arbejde.
nu skal jeg bare finde en til salg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-06 22:08

Selv tak

Og nej, jeg blev ikke stødt, og du er langt fra den første der har taget fejl.

Og held og lykke med at finde en bil til salg.

mvh dova