/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fartpilot speedsignal driller
Fra : claus7673
Vist : 1366 gange
60 point
Dato : 25-05-06 14:27

Hej.
Håber der er en som har de vise sten på mit problem, jeg har købt en AP500 fartpilot fra AS marketing og monteret den nøje efter anvisningen fra AS marketing, ifm. test af den før kørsel kan jeg ikke få mit speedsignal ind til cruise controlleren, der står i manualen at man ved 50 km i time skal kunne se lysdiode på cruise controllen blinke 1 gang pr. sekund, men der sker intet når jeg kører, jeg har målt med mit multimeter og er helt sikker på at signalet kommer, der står i manualen at den blå ledning fra cruise control skal monteres til pin 1 på stikket for speed signal og at den sorte fra cruice control skal afklippes.
Alt virker i test undtaget hastighed.
Hvad gør jeg galt ?.

Hilsen
Claus

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-05-06 16:35

Har du kodet den ind ved 70 km/t??

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 29-05-06 22:48

er du sikker på at blå ledning har fat i hastigheds-signal fra gearkassen.
tykkemand

Kommentar
Fra : claus7673

Dato : 30-05-06 22:17

Hej jeg har fået det til at virke ved at bruge signalet fra ABS bremse efter henvisning fra AS marketing, de sagde at der i visse citroen'er C5 kunne der være problemer med speed signalet fra speedometer i kabinen.
Efter pålodning virkede fartpiloten MEN - MEN.
Intet vokser ind i himmelen for da jeg så kørte med fartpiloten koblet ind og skulle bruge lang lys på bilen, koblede den selv fra ligeledes hvis bilen højde regulerer sig selv via hydraulikken kobler den også fra .
Igen i telefonen til AS-marketing de mente at det var støj i speed signal som kom ved lang lys og niveau regulering, deres løsning var at gøre speed signal kablet så kort som muligt, det har jeg så efterfølgende gjort, men fartpiloten kobler stadigt fra. Har sgu' snart lyst til at rykke lortet ud af bilen og sende det retur . Er der nogen af jer som har oplevet noget lignende og kommet på en løsning. Hilsen Claus

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 31-05-06 10:56

Så må du desværre nok have fat i en orginal Cruise control

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 31-05-06 17:45

hvilken bil har du for jeg mener stadig du tage signalet fra føleren i gearkassen det har jeg ihvertfald gjort og det virker perfekt

du har jo også muligheden for at sætte magnetkontakter på trækaksel men det mener jeg er altfor bøvlet.
hilsen Tykkemand

Kommentar
Fra : claus7673

Dato : 31-05-06 23:54

Hej Tykkemand.
Føleren på gear kassen du omtaler hvor sidder den på en Citroen C5 årgang 2002 1.8 I Benzin ?.
AS-marketing var også inde på den som en løsning til speed signal, men jeg kan ikke lokaliserer den, har været nedenunder bilen og afmonteret plastbund men kan ikke se en føler på gearkassen.

Hilsen
Claus