/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Sierra startproblemer
Fra : jhol00
Vist : 675 gange
20 point
Dato : 09-12-02 20:30

Min Ford Sierra 1.6 OHC (92) har store problemer med at starte her om vinteren.

Når den har stået natten over er det som om startmotoren bare ikke kan trække motoren rundt. Batteriet fejler intet, jeg bruger sprit til karburatoren - any suggestions til hvá faen jeg kan gøre?? Jeg er ved at være godt træt af at skubbe den i gang om morgenen, selvom det faktisk virker ret hurtigt....

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 11-12-02 01:28

Hej jhol00,

Efter min mening har Ford Sierra et ekstra stelkabel. Kablet går fra gir kassen og over til chassiset. Hvis du har et spændingsfald på ± 2 volt har du jo kun 10volt til overs. Når temperaturen er dalet til under frysepunktet har du mindre end 50% af din kapacitet. Du kan nok se det her er en simpel regne sum. Der er mere du kan gøre fx træde koblingen ind når du starter, så behøver starteren ikke at trække tandhjulene rundt i gir kassen, der er olien som sirup. Det hjælper alt sammen.
Det vigtigste er stel forbindelserne. Hvis du har et startkabel kan du prøve at sætte det sorte kabel direkte fra minus på batteriet direkte over på motorblokken. Gør det nu ikke forkert, for der chance for at ødelægge elektronikken.

Mvh,

Henning *<

Kommentar
Fra : jhol00

Dato : 11-12-02 20:20

Jo tak - jeg har forsøgt mig med koblingen i bund - det hjælper briller... Som regel skal den lige have et lille skub - vi bor heldigvis så man bare lige skal ud af båsen, så går det lidt nedaf. Det virker fint, men er irriterrende i længden. Jeg hælder mere til den med manglende stelforbindelse - kablerne ser lidt gamle ud, men det er de jo også. Tak for rådet - jeg prøver med et startkabel. Jeg tror nu ikke der er meget elektronik der kan brænde af i sådan en gammel slæde - den er fra 84, men har fået en 92 motor i....

Accepteret svar
Fra : hryttel

Modtaget 20 point
Dato : 11-12-02 22:36

Du har ret, der ikke megen elktronik i din bil. Hvis det ikke hjælper, er du nød til at skifte (reparere) starteren. Det er nemlig meget muligt at bonse bøsningerne er slidt ud. De kan skiftes, men i mange tilfælde er det nemmere og billigere at skifte starteren.....

Mvh,

Henning *<

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 07:18

"jhol00" <jhol00.news@kandu.dk> wrote in message
news:Y%cJ9.63123$HU.4651953@news010.worldonline.dk...
> Min Ford Sierra 1.6 OHC (92) har store problemer med at starte her om
> vinteren.
>
> Når den har stået natten over er det som om startmotoren bare ikke kan
> trække motoren rundt. Batteriet fejler intet, jeg bruger sprit til
Hej,

Er du sikker på det med batteriet??
Du får ikke noget ud af alene at måle spændingen mellem polerne uden at
batteriet er belastet - den er groft sagt 12V uanset batteriets tilstand.
Men prøv at måle hvad spændingen falder til, når du forsøger at starte
bilen... Eller prøv med en velvillig kammerat og et par startkabler - hvis
det løser problemet, så er sagen jo klar.

Næste skridt er selve starteren - kullene kan være defekte, men det er de jo
også i varmt vejr, så det er mindre sandsynligt at problemet ligget hér.
Endelig kan din smøreolie være tyk som honning, hvis den ikke hedder
10W-noget eller 0W-noget.

Karburatorsprit har ikke noget med sagen at gøre - det er først hvis du går
i stå igen efter 500 meter, at spritten er din ven

--

Vh Anja

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 07:18

"jhol00" <jhol00.news@kandu.dk> wrote in message
news:Y%cJ9.63123$HU.4651953@news010.worldonline.dk...
> Min Ford Sierra 1.6 OHC (92) har store problemer med at starte her om
> vinteren.
>
> Når den har stået natten over er det som om startmotoren bare ikke kan
> trække motoren rundt. Batteriet fejler intet, jeg bruger sprit til
Hej,

Er du sikker på det med batteriet??
Du får ikke noget ud af alene at måle spændingen mellem polerne uden at
batteriet er belastet - den er groft sagt 12V uanset batteriets tilstand.
Men prøv at måle hvad spændingen falder til, når du forsøger at starte
bilen... Eller prøv med en velvillig kammerat og et par startkabler - hvis
det løser problemet, så er sagen jo klar.

Næste skridt er selve starteren - kullene kan være defekte, men det er de jo
også i varmt vejr, så det er mindre sandsynligt at problemet ligget hér.
Endelig kan din smøreolie være tyk som honning, hvis den ikke hedder
10W-noget eller 0W-noget.

Karburatorsprit har ikke noget med sagen at gøre - det er først hvis du går
i stå igen efter 500 meter, at spritten er din ven

--

Vh Anja

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 07:56

"jhol00" <jhol00.news@kandu.dk> skrev :

>Batteriet fejler intet,

Monstro ? Det er nu ret tidstypisk at batteri'erne fejler nu
temperaturen er faldet ....

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Godkendelse af svar
Fra : jhol00

Dato : 11-12-02 22:46

Tak for svaret...

Jeg prøver lidt af hvert - så må vi jo se om det hjælper...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 13:54

"jhol00" <jhol00.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Y%cJ9.63123$HU.4651953@news010.worldonline.dk...
> Min Ford Sierra 1.6 OHC (92) har store problemer med at starte her om
> vinteren.
>
> Når den har stået natten over er det som om startmotoren bare ikke kan
> trække motoren rundt. Batteriet fejler intet, jeg bruger sprit til
> karburatoren

Karburator på en 92'er ?
Er du sikker på det ?

>- any suggestions til hvá faen jeg kan gøre?? Jeg er ved at
> være godt træt af at skubbe den i gang om morgenen, selvom det faktisk
> virker ret hurtigt....

Tjek den tykke ledning fra batteriet og ned til starteren, den kan sagtens
være irret halvt over inden i isoleringen, så man ikke umiddelbart kan se
det.
Tjek også at den sidder ordentligt i begge ender, så der ikke er nogen
dårlige forbindelser.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 13:54

"jhol00" <jhol00.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Y%cJ9.63123$HU.4651953@news010.worldonline.dk...
> Min Ford Sierra 1.6 OHC (92) har store problemer med at starte her om
> vinteren.
>
> Når den har stået natten over er det som om startmotoren bare ikke kan
> trække motoren rundt. Batteriet fejler intet, jeg bruger sprit til
> karburatoren

Karburator på en 92'er ?
Er du sikker på det ?

>- any suggestions til hvá faen jeg kan gøre?? Jeg er ved at
> være godt træt af at skubbe den i gang om morgenen, selvom det faktisk
> virker ret hurtigt....

Tjek den tykke ledning fra batteriet og ned til starteren, den kan sagtens
være irret halvt over inden i isoleringen, så man ikke umiddelbart kan se
det.
Tjek også at den sidder ordentligt i begge ender, så der ikke er nogen
dårlige forbindelser.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : jhol00

Dato : 11-12-02 23:16

heh...

Jeg ved motoren er fra 92, og jeg ved at der er karburator...

Jeg er ikke ekspert i den slags, og det var ikke mig der fik lagt en ny motor i dengang, såe... Jeg kan bare konstatere at hvis jeg ikke hælder sprit på går det da helt galt.

Jeg kigger på ledninger i morgen - mon ikke der er et eller andet at komme efter?