/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
PC til TV
Fra : steno
Vist : 4957 gange
250 point
Dato : 25-05-06 03:27

Hej alle, jeg ville høre om det er muligt på den ene eller den anden måde at forbinde min PC til mit TV, jeg har prøvet at lave S-Video forbindelse men det er alt for dårlig kvalitet, så jeg tænkte på om jeg kan lave eller købe en slags VGA til Scart eller en DVI til Scart Converter, så jeg stadig kan beholde det klare billede.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-05-06 09:46

du burde få et klart billede, jeg bruger selv s-video og har et knal skarpt billede, prøv denne guide

http://itpro.no/art/2674.html

Det er norsk, men let at forstår med billeder

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-05-06 09:47

er du sikker på at du bruger Pal-b

Kommentar
Fra : claus7673

Dato : 25-05-06 14:37

Dit problem er sikkert at den kvalitet du kompimerer din optagelser på din pc'er med er i for lav kvalitet, du bør benytte software som kan kompimerer det i mpeg-4.
Men det afhænger også af dit grafik/tv kort hvilket muligheder du har for at kunne det, hvis den er for gammel, kan den sandsynligvis kun klare mpeg - 1 eller 2 eller AVI hvilket giver en dårlig gengivelse af dine optagelser.

Hilsen
Claus

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-05-06 18:02

Hej claus7673 jeg mente det ikke helt sådan, for jeg skal ikke bruge det til at se film, jeg vil bare kunne bruge det istedet for en pc skærm altså til at gå på nettet, i word, outlook og spille spil og den slags, for ja hvis jeg skal afspille almindelig video fra pc til tv er billedet nogenlunde det samme som hvis jeg ser film fra en dvd. men ude i Windows og i spil er det meget utydeligt..
Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-05-06 18:08

og til troldenesdhb bliver jeg nok lige nødt til at tilføje at jeg bruger et Ati Radeon 9250, men jeg har også prøvet at lave samme løsning med et Nvidia Geforce kort, og mit resultat er det samme, et meget uldent billede

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-06-06 02:10

I forbindelse med ovennævnte spg. forhøjede jeg med 100 points. Pointforhøjelsen forløb glat, men mine kommentarer udeblev. Jeg fik klart fornemmelsen at kandu var gået ned med flaget, da de spg jeg abonnerer på ikke som sædvanlig kom ind på min mail. Jeg havde jo håbet på andre forslag !

Hilsen steno

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-06-06 06:31

jammen det er jo også en helt anden opløsning dit tv køre med.

Du vil aldrig opnå samme billed kvalitet, så var der jo mange der bare brugte et tv.

du køre jo nok 1024 * 768 på din pcer og det vil dit TV jo aldrig kunne komme op på

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 250 point
Dato : 02-06-06 06:37

glemte lige

Et fjernsyn ligger omkring 576*720 hvilket jo giver et væsentlig lavere resultat.

Tallene er et udtryk for vandrette og lodrette linjer

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 19-06-06 13:35

Tak for svaret troldenesdhb. Jeg bliver nok nødt til at indse, at et fladskærms tv eller projektor er vejen frem.

Kommentar
Fra : BeritK

Dato : 30-12-09 18:51

Jeg har lige tilsluttet et vga kabel mellem min bærbare og mit fladskærms tv, da jeg gerne vil se noget internettv på mit tv. Men der sker bare nul og nada. Hvad gør jeg forkert?
Mvh
Berit