/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tun sæt
Fra : Boss-Boss
Vist : 520 gange
131 point
Dato : 24-05-06 18:04

Hvilken gearing skal man bruge for at få den bedste topfart og godt bundtrak ?

og hvilken dyse skal bruges ?

og hva hk ville der komme ud af sættet ?

og topfart ?

Hvis man sat det sæt på : http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2094&aID=3463&mId=1950

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 24-05-06 18:04

Altså til en puch k

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-05-06 18:24

Mon ikke dem der sælger det, kan gætte langt bedre.

Menøhh en 6 -8 hk afhængig af trim. Hvilket burde give en 70 - 80 km i timen afhængig af gearing og hvordan du sidder på dyret.

PS Husk at bremserne bør være tiptop på en knallert der kan køre så stærkt. Og snublekyse er ufattelig klogt at anvende - fastspændt at forstås.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-06 18:26

Du har stadig sprgs. stående åben: http://www.kandu.dk/Spg87522.aspx
Den kører omkring 90-95 km/t, når alt er optimalt (Tænding luftfilter og dyse)
Du kan ikke både få god acceleration, og topfart.
Topfart så skal du geare med 16 tænder foran
Acceleration så bruger du 14 tands foran og topfarten er så 85
Du skal bruge omkring dyse 90, men det er vist nok også det der sidder i karburatoren.
Omkring 13 hk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 24-05-06 18:34

Hvilken tand bagpå

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 141 point
Dato : 24-05-06 18:54

Bare et orginalt 47 tands tandhjul.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Boss-Boss

Dato : 24-05-06 21:09

Tak for svaret pallebhansen. Hehe