/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katte-loppe-æg
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 1962 gange
100 point
Dato : 09-12-02 18:13

Hejsa.

Min kat har lopper - ingen tvivl om det! Hun har nu loppehalsbånd på - har lige læst at det ikke er nok. I morgen skal den store rengøringsdag være. Men mit spørgsmål er: Der skrives så meget om loppeæg og pupper - de er jo ikke særlig store. Hvordan ved man hvor de er? Kan man se dem? Eller hvad? Det eneste jeg har observeret ved min kat, er at hun napper på sig selv, og der er ekstrementer ved haleroden.....HJÆLP.....er der ekspert i nærheden?

vh. Linda

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 09-12-02 18:57

Hej Linda

Stakkels dig. Jeg ved ikke ekspert, men det er de her

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm?id=580&sprog=1&grp=2&menu=11

Så tag lige et kig på det.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen
Mone & misserne

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 09-12-02 19:06

Hej igen Linda

Iøvrigt vil jeg anbefale dig, hvis det er en udekat, at give den dette middel ca. hver 5-6 uge. Men det kan du også læse om inde på dyrlægevagten hvis du klikker der hvor der står"I BUTIKKEN" i sidste afsnit.

FRONTLINE POUR-ON VET - Til Kat, 3 x 0,5 ml
Varetitel
Pris
FRONTLINE POUR-ON VET - Til Kat, 3 x 0,5 ml 125,00
DEKLARATION
1 ml indeholder:
Fipronil.......................100 mg
Butylhydroxyanisol........0,2 mg
Butylhydroxytoluene......0,1 mg
Vehikel q.s......................1 ml
INDIKATIONER
Forebyggelse og behandling af loppeangreb og flåter hos kat.

KONTRAINDIKATIONER
Må ikke anvendes til dyr under 12 uger. Frontline Pour-On Vet. må ikke anvendes sammen med andre midler til loppe- og flåtangreb.

FORSIGTIGHED
Det anbefales ikke at bade dyret 48 timer før og efter behandling med Frontline Pour-On Vet.
Shampoobade nedsætter præparatets virkningsvarighed.
Undgå kontakt med huden.
Vask hænderne med vand og sæbe efter brug af præparatet.
Undgå at ryge, drikke eller spise under brug af præparatet
Opbevares utilgængeligt for børn
Det anbefales ikke at berøre det behandlede sted de første timer efter behandling

DYREARTER
Kat

DOSERING
Administrationsområde: Udvortes brug - på huden
Dosis:
Kat: 1 pipette á 0,50 ml
En enkelt behandling giver beskyttelse mod lopper i op til 5 uger.

BRUGSANVISNING
Toppen af pipetten knækkes langs den perforerede linie. Pelsen skilles på det sted, hvor der skal behandles, således at huden bliver synlig. Pipettens indhold tømmes ud på 2 steder, det ene ved basis af nakken og det andet 2-3 cm længere tilbage. Toppen af pipettenanbringes på den synlige hud, og pipettens indhold tømmes ud på huden ved at trykke adskillige gange på pipetten. Det bør undgås, at pelsen bliver meget våd, da dette vil gøre den fedtet på behandlingsstedet. Skulle dette imidlertid ske, vil det forsvinde inden for 24 timer efter behandlingen

Knus
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 18:28

"Linda_Jacobsen" <Linda_Jacobsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:Ka4J9.62906$HU.4572270@news010.worldonline.dk...
> Hejsa.
>
> Min kat har lopper - ingen tvivl om det! Hun har nu loppehalsbånd på -
> har lige læst at det ikke er nok.

Og det er korrekt. Du kan faktisk lige så godt tage det af, for de fleste lopper nu om dage er resistente overfor det middel, der er i.

> I morgen skal den store rengøringsdag
> være. Men mit spørgsmål er: Der skrives så meget om loppeæg og pupper -
> de er jo ikke særlig store. Hvordan ved man hvor de er?

De er sandsynligvis alle vegne, hvor katten kan tænkes at have gået, stået, siddet eller ligget

>Kan man se dem?

I teorien ja, i praksis nej ...
De voksne lopper lever hele deres liv på katten (hvis de har fundet en - ellers går det ud over et menneske eller en hund).
Det er også her, de lægger deres æg, som derefter triller af og havner i omgivelserne.
Når larverne er kommet ud af æggene, forpupper de sig og venter på, der kommer et varmblodet dyr forbi (det kan de mærke på vibrationerne i gulvet/jorden), så kommer loppen ud af hylstret og indtager sin nye "bolig".
Hvis man skal af med sin loppeplage, skal man derfor arbejde på to fronter:
Man skal af med de voksne lopper på dyret. Her er midler som Frontline eller Advantage gode. De dryppes i nakken to forskellige steder og spreder sig så ud over hele kattens skind, og lopperne behøver ikke bide katten for at dø, det er nok, de opholder sig på den.
Ved siden af skal man så "afmontere" æg, larver og pupper i omgivelserne. Det gøres bedst med en spray, der indeholder methopren, som er en kemisk efterligning af loppers væksthormon, og det får æg og larver til bogstavelig talt at vokse sig ihjel.
Det fås under forskellige handelsnavne, bland andet hos dyrehandlere.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 19:05
Kommentar
Fra : trumpf9700

Dato : 03-01-03 01:08

hejsa

Du skal købe Advantage vet til din kat , det er nogle ampuller som man knækkede ud i knakken på katten ca. hver 3-4 månede.. og det simpelthen det bedste der findes på market til katten.. Frontline vet er forrebygne og dræbende , over for nye lopper og larver.. Abosut den bruger du til at sprøjte i hele lejligheden , specielt i revner og sprækker, og langs fodpaneler, og der hvor katten opholder sig mest!!

Mvh

Trumpf9700

Kommentar
Fra : tagaardsdal

Dato : 13-05-03 16:16

kære trumpf9700
Min erfaring med kattelopper er, at det vigtigste er at fjerne loppeæggene!
Gå til f.eks. Matas, sig du skal ha´ noget som kan fjerne loppeæg(spray)
Vel hjemme, lukker du alle vinduer, tager et tørklæde for mund og næse, og begynder at spraye ALT! Hele gulve, møbler tæpper, alle de steder katten kan komme. Så går du dig en tur et par timer, og lufter så ud ...Katten må ikke være der heller!
Alle loppeæg vil herefter være døde, og katten kan nøjes med et lille loppehalsbånd.
Dette har hjulpet mig!
VH TAG

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 13-05-03 17:09

Hej

Jeg håber da at Linda er blevet lopperne kvit.

Mone

Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 29-11-03 16:17

Hej Linda

Du kan også gå ind og købe loppemidler hos www.loppetjansen.dk der er mange forskellige produkter, f.eks. frontline, ekspot og mange flere, og så er der hurtig dag til dag levering.

Mvh

Stine

Kommentar
Fra : Birgitwinther

Dato : 26-02-04 18:38

Loppeæggene ligner meget fint salt.
Birgit

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 19-04-04 22:18

Her er kuren der med garanti tager dine lopper + æg. Jeg er medlem af en "kattestudiekreds, hvor jeg lige har været til et rigtig godt foredrag om lopper og æg mv. Jeg kender flere der kan skrive under på, at disse produkter er 100 % effektive og ikke er giftige for katte.
du går på apoteket og køber:
Capstar Vet (til katte) - i løbet af 2-3 timer falder de voksne lopper helt døde om. Indenfor et døgn er alle voksne lopper døde. (dyrlæger bruger det idag, istedet for at vaske kattene i alskens giftigheder. Derrnæst den vigtige anden fase:
Du køber Program Vet (til katte) til oral dispension !! DVS ind i munden med det. Det er gennemundersøgt og er IKKE så giftigt for kattene som frontline! - dette præp. slår resten - altså æg og larver ihjel. Du bliver 100% loppefri, uden at skulle sprøjte hele hjemmet for gift
MVH Deleur.

Kommentar
Fra : zylles

Dato : 30-07-04 22:16

Frontline vet... Det bruger jeg til mine katte og hunde... Det tager også flåt... Mange mener det er for dyrt.... Men jeg sprøjer mine ca hver 3-4 gange årligt.... Og jeg har ALDRIG haft lopper på mine dyr.... Så det er godt.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 08-10-04 18:54

Jeg ville anbefale at købe det som mone snakker om...
FRONT-LINE!!!
Det er det eneste rigtige... Brug det vær anden månede hele året!

Kommentar
Fra : mollymelissa

Dato : 04-04-05 22:24

Hejsa jeg kan høre du har brug for hjælp . måske skulle du begynde at købe nogen piller du kan få hos dyrelægen så din kat ik kan få lopper ... du kan også vælge at købe noget shampoo der er mange ting det aldrig sjovt at have lopper ik nok med det ik er for dyrne er det ski da heller ikke sjovt for os men ingen tvivl om du skal gøre nogen ved det NU! håber du kunne bruge dette du kan også købe en spray i matas så lopperne dør held og lykke

Kommentar
Fra : Russa

Dato : 10-05-05 18:12

Dengang jeg var yngre havde vores kat lopper, dette var temmelig trælst, da de også har en sød tand efter mit blod. Vi prøvede alt, sprøjte, halsbånd... intet hjalp, først efter katten fik program vet, forsvandt alle lopper efter kort tid, har ikke set noget til dem siden... heldog lykke, en sprøjte i nakken af katten, så er du problemet kvit...