/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mondeo med 340.000 på uret
Fra : luxenburger
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 23-05-06 13:22

Der er skrevet meget om Mondeo'er her, og nu er jeg så selv i overvejelser om erhvervelse af en sådan karet.
Det er en af mine gode venner der har den til salg og jeg er egentlig ikke specielt betænkelig ved det; den er altid blevet passet, har fået nye bærearmsbøsninger osv.

MEN - den har jo gået de her 340.000 km siden dens fødsel i 1995. Der er tale om en 2,5 liters V6 som primært har kørt lange ture med sine to forhenværende ejere. Hvad kan man forvente sig af sådan en motor der har gået så langt - er den lige til skraldespanden, eller kan man regne med en del kilometer endnu?

luxenburger

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-05-06 14:02

Jeg synes det er mange kilometer til en Ford.
Men såfremt den ikke bruger olie (noget mange fordmotorer er slemme til) eller lugter i udstødningen som en gammel sur traktor, kan der måske godt klemmes nogen kilometer ud af den endnu.

Men en advarsel, såfremt du ikke selv er hobbymekamiker eller kender en "orange-fusker":
De er dyre at reparere på. Jeg hørte lige forleden, at det f.eks. koster ca 8000,- at skifte kobling på sådan en, mest fordi det halve af bilen skal skilles ad for at komme til det.

Det er en flot og velkørende bil, men en 95er med det antal kilometer på bagen, må du ikke gi' de store penge for

mvh dova

Kommentar
Fra : luxenburger

Dato : 23-05-06 15:00

Tja, vi snakker omkring de 40.000 kr, men den så også nylakeret pga en påkørselsskade samt nysynet.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-06 15:28

Ja, okay, det er vel i det prislag de ligger, med den motor og hvis det vel at mærke er en stationcar.
Selv om jeg synes det er i overkanten når det er privatsalg og den har været skadet og så de mange kilometer, der jo ikke kun går ud over motoren, men i særdeleshed alt det mekaniske i undervognen.
Og det er rustmæssigt slet ikke en fordel, at en bil er blevet omlakeret.

Personbilmodellerne i 1,8 og 2,0 kan fås helt ned til 12-15000,- i den årgang og med mange færre kilometer på bagen.

Men jeg fandt da lige et par eksempler du kan sammenligne med, m.h.t. kilometer, udseende, udstyr m.v.:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44699760

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43363281

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : luxenburger

Dato : 23-05-06 15:37

Tak for svarene dova. Og ja, det er en stationcar, i øvrigt yderst pæn og velholdt. Nu må vi se - trygheden ved at købe af nogen man kender godt må jo opvejes mod bilens pris...men det kan jo være at den kan diskuteres. I hvert fald tak for hjælpen og dine links.

mvh luxenburger