/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Strøm til kolonihavehus
Fra : klanger
Vist : 5055 gange
50 point
Dato : 22-05-06 11:17

Har netop købt mig en dejlig kolonihave med et lille hus på.

Der er hverken indlagt strøm eller vand!

Der er dog en vandhane ude i selve haven.

Nu mit spørgsmål:

God idé til 220 V strøm til mindre forbrug. Der er jo snart VM i fodbold

God idé til "kemisk" toilet.

På forhånd tak!

ps. Håber forøvrigt dette er det rigtige forum.
Hvis ikke vil jeg gerne modtage henvisning til anden side.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-06 11:39

Har du bilen med, når du er i haven ? Så er der mulighed med invertere: http://www.static.dk/inverter/

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 22-05-06 11:47

Vi må ikke have biler holdende på havegangene, så....det bli'r et noget langt kabel der skal til

Men mange tak for forslaget, som jeg havde tænkt på, evt. med et "løst" batteri, men mon det kan "holde" strøm nok?

Jeg kunne jo ta' batteriet med hjem til opladning (bor tæt på haven), men ....?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-06 11:55

Her er nogle 12V produkter: http://klingtech.dk/produkter/Roadstar-tv-dvd-video.php det er sikkert den vej du skal, med det løse batteri. Når du bor tæt på havehuset, så smut hjem på toiletet, jeg har aldrig hørt en kemisk toilet der fungerer ordenlig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-06 12:07

Glem det med batteriet, det kan ikke levere strøm nok til at drive en omformer til 220 volt samt et TV i ret lang tid (i min bil, klarer det ikke at brygge en kande kaffe medmindre bilen kører og lader strøm på hele tiden) holder ikke til en fodboldkamp.

Det der kræves er e nødstrømsgenerator , benzindrevet.....så er det bare lige med, hvad reglementet og naboerne siger til det

M.h.t. toilet, kan jeg forestille mig, at der er regler mod at etablere sådan noget.

Så altså hedder det "tørkloset".
I campingbutikker kan man købe sådan et smart lille et med en tank i bunden.
Det hedder PortaPotti.

mvh dova

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-06 12:10

Du skal ikke regne med at se en hel fodboldkamp på et normalt fjernsyn på den strømmængde du kan trække fra en almindelig bilakkumulator. Efter ca. 30 minutter fjernsyn kan bilen ikke mere starte.
Køb hellere et lille minnifjernsyn beregnet til 12 V .Det tager meget mindre strøm og koster ikke mere end inverteren.
De små lysrør beregnet til campingvogne tager heller ikke meget strøm.

hvis du vil være sikker på at kunne starte, så fås der enheder til at sætte imellem bil og forbrug og som afbryder inden akkumulatoren tømmes for meget.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-06 13:33

er der strøm i selve kolonihaveforeningen ?? kontakt foreningen evt. om dette nogle foreninger har en fast pris få tilkobling mv

Accepteret svar
Fra : Fluen5

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-06 19:47

Hej jeg skriver fordi jeg selv har en kolonihave,hvor jeg bruger et 24 volt batteri
og en omformer som laver 24 volt til 220 volt.Det er et stort lastbil batteri.
Og jeg har strøm til 6-8 timer når det kun er fjernsyn og en lille lampe.
Batteriet lader jeg op hjemme.Omformer 24 til 220 volt eller 12 til 220 volt
kan købes i Harald Nyborg.Den koster mellem 398,-og 898,- alt efter hvor
meget POWER du skal bruge. De kan fåes som 300 watt og 1000 watt.
300 watt ligmed mange 25 watts pærer,en støvsuger bruger cirka 700-1100 watt.
Så hvis du gør sådan og bare skal se fjernsyn og have lidt lys er der ingen problemer.
P.S.Du kan købe en strømmåler så du kan se hvor meget strøm der er tilbage og
hvornår den skal lades igen.Koster ikke ret meget.
For ca 2500,- kr har du det hele oppe at køre.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 23-05-06 09:33

Tak for svaret Fluen5.