/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Revner i sokkel
Fra : morkaren01
Vist : 1776 gange
100 point
Dato : 21-05-06 22:58

Hej
I forbindelse med dødsbo har vi et sommerhus til salg. Der er udfærdiget tilstandsrapport hvor der er en u.n. ved husets sokkel. Der står: Der er brudrevner i sokkel på indgangsside og større stykke af sokkel mangler ved bad på bruserside. Der er opsat bræt på sokkel (årsag ukendt) ved kammer. Note: Sokkel og krybekældertilstand er uklar og stabilitetsforhold bør nærmere undersøges.

Hvordan kan man undersøge disse forhold, og hvem skal man kontakte?????

Der kan ikke laves ejerskifteforsikring på baggrund af tilstandsrapport.

M.v.h.

morkaren01

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 21-05-06 23:25

Jeg vil kraftigt anbefale ,at det er Jer der får det undersøgt, så i ikke løber ind i ubehageligheder efter et salg.

Kontakt et geotekniker- eller rådgivende ingeniørfirma.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-05-06 06:19

Det at man ikke kan få en ejerskifteforsikring svarer til at man ikke kan få en livsforsikring når man har haft en blodprop eller lign. Det er simpelt hen en alt for dårlig investering for forsikringsselvskabet.
Det skal undersøges nøje hvorfor huset sætter sig eller hvad der er galt og hvad det vil koste at rette det op. Sælg ikke uden disse oplysninger.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-05-06 08:42

Jeg ville i første omgang "nøjes" med, at kontakte en murer!

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 22-05-06 13:29

du kan f.eks. få det undersøgt af geoteknisk institut

http://www.geoteknisk.dk/

Pådenne hjemmeside kan du også se om der tidligere er udført jordbundsprøver i dit lokalområde.

Kommentar
Fra : herrig12

Dato : 23-05-06 21:12

jeg har været muermester i mange år, og sådanne problemer må du henvende dig til en entrepenør med, en der er kendt og hovedsalig laver fundament arbejde.

hilsen herrig12