/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Adaptrr AGP --> PCI expres
Fra : cobran
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 18-05-06 19:45

kan godt være det her er langt ude men hørte fra en ven "som ik lød særlig overbevisende" at man ku få en slags adapter så på et mainboard med AGP sokkel kan gå hen og bruge PCI express, er der noget om snakken?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-05-06 20:13

Det er vel muligt - men du skal ikke petale ret meget før du har købt et nyt motherboard
for pengene med alt det nye.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-05-06 20:16

hey jeg kan ikke svare på spørgsmålet, men jeg synes at det lyder HELT ude i sumpen.

jeg tvivler, men prøv og vent på andre svar måske har din ven ret.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-05-06 22:55

Det findes.....
http://www.behardware.com/news/7548/Adaptateur-AGP-pour-PCI-E.html

Men det var ikke noget jeg ville satse på....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-05-06 22:57

Lige et direkte link til Albatron...

http://www.albatron.com.tw/english/it/vga/atop_page.asp

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-06 23:00

Nja.....okay det jeg linker til går den anden vej.....dvs. det er muligt at have en bundkort med PCIe og så ved hjælp af adaptoren kan man bruge sig AGP 8x grafikkort....

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 19-05-06 00:00

ja ok tak.
jeg kan godt se at det er en mulighed men det er lidt for dumt at satse på det. AGP er jo næsten fortid så vil lige købe et AGP kort (købte et motherboard for 1 år siden der ikke havde Pci express som jo er fremtiden, så vil ikke allerede købe nyt mainboard)

men takker for at jeg da ved at det ÈR en mulighed hvis man virkelig gad