/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
leistungsbeschraenkung?
Fra : grevelund
Vist : 748 gange
50 point
Dato : 18-05-06 17:16

Hej allesammen

Jeg ejer en Honda cb 450 s, som desværre er en begrænset version med kun 27 hk. Jeg kunne godt tænke mig at få den til at yde 43 hk som den originale version gør. I papirene står der noget med en "leistungsbeschraenkung", men jeg aner ikke hvad det er.
Er der nogen som kan hjælpe mig til at finde ud af hvordan jeg fjerner denne begrænsning, hvis der overhovedet er nogen.

Mvh

Grevelund

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-06 17:30

Nej mand, du har 20 ubesvarede spørgsmål til at stå.
Og deraf 3 bare om den der karburator

leistung = ydelse beschraenkung = indskrænkning/begrænsning, altså kort og godt en begrænsning af MCens ydelse.

Og det er højst sandsynligvis bare en skive der sidder mellem karburator og cylinder, sådan at porten der er gjort mindre.
Så af med karburatorer og se om ikke det hænger sådan sammen.

mvh dova

Kommentar
Fra : grevelund

Dato : 18-05-06 17:38

Hehe, okay.. Er ikke så sej til alt det her forum noget, men jeg har aldrig fået et helt brugbart svar på det med den motorcykel, så spørg bare igen..

Jeg har haft karburatoren af og der var ikke nogen skive mellem den og cylinderen. Kan den sidde andre steder? inde i cylinderen eller i udstødningen måske? der må da være en helt bestemt metode som tyskerne har brugt på deres neddroslede versioner.

Mvh

Grevelund

Accepteret svar
Fra : RichardStrand

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-06 20:45

Jer er overbevist om, at hvis du finder en værkstedshåndbog af modellen, så er der en beskrivelse af hvilken form for ydelsesbegrænser der sidder i/på din motor eller kaburator eller udstødning.

Prøv at find sådan en bog.

Eller prøv at find en hjemmeside om sådan en mc ude i verden. Jeg er sikker på at der findes en nørd (positivt ment) som ved alt om den MC og som gerne vil dele sin viden.

venlig hilsen
Richard

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 18-05-06 23:48

Tak for svaret RichardStrand.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 10-06-08 23:20

Bare nysgerrig - fandt du løsningen?