/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvordan gøres alufælgene rene?
Fra : izyr
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 17-05-06 22:34

Hejsa
Jeg har lige fået alufælge på bilen...
Men der er nogle små misfarvninger som jeg ikke lige kan fjerne med en fugtig finger...

Tænkte mere om der var noget jeg kunne rense med udover fælgrens som koster en del...

Sprit?

Vil nødig bruge noget som skader fælget

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-06 22:39

Jeg ville bruge fælgrens til alufelge.
alimak

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-05-06 22:42

Jeg har med stor efekt brugt microfiberklude..de er super og de skader bestemt ikke noget...og du er fri for kemikalier og derved skåner du også miljøet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-06 12:29

Hos os bruger manden, opvaskemaskine middel, det er det der har været mest effektivt til dato

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 18-05-06 16:53

Aluminium og sprit går godt sammen, for eks. tilsætter man sprit når man borer huller i aluminium.
Hvis misfarvningerne skyldes olie eller fedt kan du rense med benzin eller petroleum, og så evt. sprit
derefter. Mvh. K.

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-06 16:54

Aluminium og sprit går godt sammen, for eks. tilsætter man sprit når man borer huller i aluminium.
Hvis misfarvningerne skyldes olie eller fedt kan du rense med benzin eller petroleum, og så evt. sprit
derefter. Mvh. K.

Godkendelse af svar
Fra : izyr

Dato : 18-05-06 17:47

Tak for svaret kogalejy.