/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
HDAdigtital X-mystique7.1 gold
Fra : Kasdeh
Vist : 498 gange
200 point
Dato : 15-05-06 21:20

jeg har købt et HDA X-mystique 7.1 gold lydkort.
Problemet er at i det ene pci-slot, der fryser computeren og i det andet kan computeren ikke se kortet.
Nogen der har erfaring med dette og ved hvad man kan gøre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 21:24

Har du læst hvad der kræves af din comp for at det virker.
http://www.tradepc.co.nz/product.asp?P_ID=1311

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 15-05-06 21:43

ja og jeg vil helt klart mene at min comp opfylder alle krav

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 21:52

ok -der var bare lige for at være sikker.
Har du indbygget lydkort og kan du evt. slå det fra i bios.

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 15-05-06 21:53

Det har jeg, men det er slået fra...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 22:07

Du har måske andre kort som stjæler IRQ for næsen af dit lydkort eller forsøger at "dele" IRQ
Har du det så tag dem ud mens du indstallerer/afprøver dit lydkort

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 15-05-06 22:32

jeg har kun et grafikkort siddende i, ellers intet... har et andet lydkort, som virker helt fint i den pci port...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-06 01:35

Jeg havde samme problem, computeren fryser efter der er sat et nyt PCI kort i (en med 4 USB 2 porte) satte kortet over i en anden PCI port og det virkede, prøv med en anden port

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-06 01:38

Nærlæste lige spørgsmålet og kan se at du har prøvet at skifte port, prøv en 3. du ved 3. gang er lykkens gang

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 16-05-06 07:45

problemet er at jeg kun har 3 og den 3. sidder for tæt på grafikkortet til at der er plads til lydkortet