/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Batteritid på Nokia 7380
Fra : nhaibau
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 15-05-06 15:22

Hej!
Jeg har købt en Nokia 7380, som har et indbygningsbatteri. I flg. Nokia kan batteriet holde til op til 10 dage ved stand by. Desværre holder mit batteri kun ca. 2½ døgn på standby. Forhandleren siger, at jeg skal sende telefonen ind til deres samarbejdende værksted (Teleservice i Odense), som vil prøve at se på batteriet. Reperationstiden kan snildt tage op til 2 uger, da Teleservise i Odense ikke reparerer Nokia længere. Telefonen skal nemlig sendes til Esbjerg.

Spørgsmålet er så: Er batteriet deffekt og vil en udskiftning hjælpe på mit problem, eller er de små batterier til Nokia 7380 generelt meget ringe - selvom Nokia lover op til 10 døgn ved standby?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-06 15:50

Der kan være mange faktorer der gør sig gældende når man taler levetid på batteriet:

Har du fra starten ladet batteriet blive opladet i 16 timer?

Er du primært i et område med dårlig dækning?

Hvor meget bruger du telefonen?
(10 døgn er hvis telefonen ikke lbiver brugt og befinder sig i et område med optimal dækning)

Hvis der er en defekt er det ikke til at sige om det er batteriet eller telefonen der er noget galt med før den kommer på et værksted

Godkendelse af svar
Fra : nhaibau

Dato : 17-05-06 12:34

Tak for svaret Kortoververden.

Ja, jeg har ladet mit batteri i 16 timer første gang. Dernæst har jeg sikret at batteriet er fuldt afladet inden telefonen sættes til fuld ladning. Denne procedure har jeg brugt 4-5 gange nu - Det skulle være rigeligt!

Jeg kommer fra Odense, hvor dækningen skulle være upåklageligt, så problemet kan heller ikke skyldes dårligt dækning.

Mine venner påstår, at de små lithiumbatterier generelt ikke holder så længe - selvom Nokia påstår andet. Samme problem ses med mit batteri til min bærbare ASUS-computer.

Hvis der ikke er noget at gøre ved problemet, vil jeg ikke sende den til batteriudskiftning. Derimod ville jeg skifte batteriet ud, hvis det er fordi batteriet er deffekt. Jeg har jo trods alt min garanti endnu.

Men tak for svaret!