/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dirch Passer eller Kai Løvring
Fra : bigfool
Vist : 1590 gange
200 point
Dato : 13-05-06 10:51

En gang i midten eller slutningen af '70erne kunne man i radioen høre en monolog med én af ovennævnte komikere: Den handlede om en fynbo, der fortalte om sin rejse til Paris og nattelivets glæder der, trukket ud i langdrag, hvor komikeren ofte og løbende blev spurgt om "hvordan det var" (i forhold til hjemme), og da monologen er lige ved at kulminere, hvor fortælleren er tæt på at komme i kanen med en dame, (luder) bliver han igen spurgt om "hvordan det var", hvorpå han svarede: "det var ligesom hjemme i Assens" .............., men hvem af de to herrer var det der begik monologen?

Bigfool

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 13-05-06 10:58

Hej Bigfool.

Det var Eskild fra Svendborg - Kai Løvring - der var en tur i Paris.

Venligst LarsNic

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 13-05-06 11:02

Hej Lars og tak for svaret!

"Eskild fra Svendborg" handlede jo netop om en fynbo fra Svendborg, så hvor kommer byen Assens lige ind i billedet?

Bigfool

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 13-05-06 11:10

der bliver jeg dig svar skyldig - men var det ikke noget med en tante og onkel der boede i assens ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-05-06 12:33

Kai Løvring er jeg ret sikker på - meeen hæng mig ikke op på det

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-05-06 13:38

Jeg er næsten 100% sikker på det var Dirck Passer

MVh: Monsen

Accepteret svar
Fra : Monsen1234

Modtaget 200 point
Dato : 13-05-06 13:41

Den er nr. 9 på denne plade http://top20.dk/album.php?lang=da&cid=301&kid=172

Monsen.

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 13-05-06 13:54

Tak for svaret Monsen1234.

Det var lige hvad jeg behøvede, men også tak til de øvrige!

Bigfool

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-05-06 14:06

Ææiii monsen

Hanne

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-05-06 14:29

Camillasmoster endelig var der noget jeg kunne svare på JUUUUbi jeg har fået 200 poieger

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-05-06 14:43

Også tak herfra.
Den er lige bestilt på bibliotek.dk
Så bare bag i køen folkens.
Gambrinus