/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MC-kørekort
Fra : FMich
Vist : 2208 gange
65 point
Dato : 12-05-06 12:49

Hej derude....
Jeg påtænker på det kraftigste at tage mc-kørekort. Det skal lige nævnes at jeg har kørekort til bil.
Findes der:

- En god bog, så man kan blive klog på motorcykler??
- En god teoribog til kørekortet??
- Evt. mc-kørekorts cd??
- Online mc-kørekorts test??
Jeg brænder efter at blive klogere på området.
På forhånd tusind tak.
FMich

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-05-06 12:59

Jeg har en alm. teoriprøve CD, hvis det har interesse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 12-05-06 13:16
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-05-06 13:54

Så lige bet meget godt råd.
Der er priskrig på kørekort i næsten hele landet. Lad være med at tage den billigste. De er for det meste ringere med undervisningen og meget af teoriundervisningen foregår ved hjælp af en PC og dig selv. Snak med andre og hør hvem de anbefaler.
Der er også meget stor forskel på dumpeprocenten vfra kørelærer til kørelærer.

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : jegtrorjegkan

Modtaget 65 point
Dato : 23-08-06 20:14

Her er BOGEN....
Motorcykelbogen
6. udgave / Mogens H. Damkier, Gunnar Skrydstrup, 1. oplag. - [Kbh.] : Gyldendal, 2000. - 160 sider : ill. (nogle i farver)
Tidligere udgave, opstillet under: Damkier, Mogens H.. Kbh. : Clausen bøger, 1984. 147 sider.
Indhold: Fire-takt motorens princip og mekaniske opbygning ; To-takt motoren ; Hvorfor alle de motortyper? ; Kardantræk, kæde og bælte ; Stel og affjedring ; Bremserne ; Køreteknik ; Tyngdepunktet og køreegenskaberne ; Det er ikke en eksplosionsmotor, men en forbrændingsmotor ; Tændingsanlægget ; Karburatoren ; Dæk og dæktryk ; Inspektion og vedligeholdelse ; Når man skal anskaffe en motorcykel ; Ha' det rart i rigtig påklædning.
ISBN 87-00-45518-0 : ib. : kr. 269,00.
Læs den og du er meget klogere om teknik.
Vil du læse om klub liv så
www.mctc.dk
www.dmc.dk
H. Brønd

Kommentar
Fra : jegtrorjegkan

Dato : 23-08-06 20:16
Godkendelse af svar
Fra : FMich

Dato : 24-08-06 20:54

Tak for svaret jegtrorjegkan.