/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Garmin, navigation
Fra : fisherprice
Vist : 2774 gange
500 point
Dato : 10-05-06 19:36

hej

http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-gps/gps-bil/ kan man få diverse nav'er. Nogen der kan anbefale Garmin streetpilot i3 eller c310?

nav'en skal være brugervenlig og gerne kunne foreslå alternative ruter, kan den det? Nogen der kender detaljeringsniveauet på de omtalte nav'er? Og hvad med skærmen er den stor/behagelig nok?
Det må gerne være muligt at kunne tage navigationen ud af bilen og over i en anden uden større problemer og at kunne tage den med i hånden. Er det muligt med garmin?

Andre forslag til navigation er selvfølgelig velkomne! Har dog hørt at PDA'er ikke er sagen da de mister alt information hvis de løber tør for strøm!!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 20:13

jeg bruger selv en street pilot c330 den har harddisk den ande har kort jeg vil gå efter c310 hvis jeg er dig den er så nem at min far kan finde ude af den og han er ellers teknikmongole go 4 it

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 20:15

i3 kontra c310 i3 er møj lille hvor c310 har en god størelse at arb med

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-05-06 20:23

c330 er fed!! Kan C310 også beregne gennemsnitsfart osv?

Er der andre fordele ved C330 fremfor C310? JEg synes umiddelbart der er et stort spring fra 3199 til 4799!! men C320 er måske et løsningen? Men igen, prisen løber op ad!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 20:33

c310 kontra c320 og c330 ja de kan det samme men det der er forskellen den er kortet danmark skandinavien og eruopa www.bilxperten.der fik jeg min til billige penge

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 20:34
Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 10-05-06 20:35

Jeg skal først lige advare om, at jeg ikke har en GPS selv, men jeg har gået i nogen tid og undersøgt udvalget.

Når jeg snart anskaffer en, bliver det næsten helt sikkert en Garmin Nüvi 350. Ifølge de reviews jeg har læst, har den et godt signal, godt kort og rekalkulerer hurtigt ruten, hvis du kører forkert.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 20:35
Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 20:39

Garmin Nüvi 350 kontra c330 er nüvi kan afspille mp3 og vise billder i jpg format og den kan oversætte teksten for dig det er den enste forskel på 350 kontra 330 jeg har prøvet begge to og syntes at de er lige hurtig men 350 er meget tynd men jeg er viske i øret at der kommer en 360 inde for nogle månder som skulle være lidt speciel

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 20:39

ellers er der www.garmin.dk der kan du samline gps så ser du vad forskellen er

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-05-06 21:27

vil det sige at c310 kan alt det som c320/c330 kan? bortset fra at man kun har kort over norden?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 21:38

ja

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-05-06 22:29

Når nav'en finder en rute, kan man så sige at tvinge en alternativ rute frem? F.eks. hvis jeg skal fr Ålborg til Odense og ved at der er vejarbejde på strækningen mellem Horsens og Århus, så få den til at den finde en rute der går uden om motorvejen mellem horsens og århus men stadig bruger motorvejen på den resterende rute?

Problemet som jeg ser det er at den hele tiden (formenlig) vil lede mig ud til motorvejen. Eller hvad?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 10-05-06 22:31

i garmine kan du sætten den til følgen køre tøjer udryknings køretøj bil motorcykel bus lastbil
du kan vælge hurtig tid (så er det som regl mortorvej eller støre veje) eller kort og ja du kan tvinge den til at lave altanativ rute det er en lille orange sag på skærmen i bunde der står ny rute

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-05-06 22:35

det vil sige at C310 er lykken til små 3200kr? Skal man betale nogen form for afgift/licens for at benytte satelitten? - der er vel nogen der skal betale for driften af satelitten??

Hvad med opdatering af kortet? Sker det automatisk eller skal man betale for det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-05-06 22:39

Vi har (ej det er mest min mand, en GPS er vist mest en mandeting ) lige købt en MIO 269+ikke for
at sige noget nedsættende om en Garmin, men manden sammenligende næsten samtlige GPS modeller, og da han kikke på siden hos http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&subid=0&cid=6427&1147292932 var valget ikke så svært. Talen er bedre, hvis du skal udbygge den til TCM er prisen kun en 3.del i forhold til Garminen samt at den har harddisk og kan udvides med SD kort.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-05-06 23:05

ser man bort fra TCM er garmin vel stadig den bedste (specielt set på prisen)?
Jeg er ikke interesseret i MP3-afspiller mv. Den skal kunne vise mig rundt og den skal køre uden om et område hvis jeg beder den om det.

Tror måske jeg vil tage ned i butikken og få en prøve-køretur med den. Mon ikke man kan snakke sig til sådan en?

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-05-06 23:22

det med viapunkter, er vel blot den dovne så at sige? skulle man som tidligere nævnt fra Ålborg til Odense, men havde en ærinde i Århus, så kan man med viapunkter inden man kører indtaste alle "stoppestederne" mens man uden viapunkter skal finde en rute fra Ålborg til Århus og derefter fra Århus til Odense? Korrekt?

Hvad er for nogle advarsler c310 har? Er for fart? Andet?

Sidder og bliver mere og mere tændt på at få købt den garmin!!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-06 07:48

c310 kan ikke lave alternative ruter, da den mangler TCM. Du kan kun oplade den i bilen, da der

ikke medfølger adapter, det er tilbehør. Der er kun kort med over skandinavien, hvis du f.eks

skal have kort over Tyskland, koster det kr. 999,00 oveni. Det er en god ide, at gå i forretningen

og fortælle dine ønsker, men jeg tvivler på at du kan få en prøvetur med den, da den først skal

lades op.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 11-05-06 11:20

jo garmin kan lave altanativ ruter det behøves ikke tmc der er en kanp der heder ny rute og så kan du tvinge den til at lave en omvej der er et usb kabel med den kan du oplade din garmin med igennem comp og der er alså strøm på den når man køber jeg købet min statte den i og blev guidet til kosør der følger holder til ruden og en cigaratlader med så du kommer ikke til at mangel strøm advarslen der er på en garmin det er når du køre så kan du ikke side og pillede ved din gps det er af sikkerhedes hensynd men det kan slåse fra det er kun i nüv at der er mulighed for advarsel for for højt fart og idenne feauter findes også i blaupunks lurca mange bilxperter lejer garmin ud koster 75 kr for en dag så har du muligheden for at prøve det var denne måde jeg gjore inde jeg valgte

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 11-05-06 11:22

opdatringe til garmin koster 75 us$ og når du bliver registret på garmin.dk så får du tilsendt en email hvor det står om opdatringerne

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 11-05-06 16:09

viapunkter og omveje.... Kan man for lave en ruteplan hjemmefra, således man har mange destinationer? Eller kan man kun indtaste slutdestinationen?

Den guleknap der omtales for ny rute, er den blot for en tvungen genberegning af ruten eller kan man her indtaste viapunkt?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 11-05-06 16:20

kun slut disttinationen

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 11-05-06 19:47

det er vel lidt af et minus - eller hvad?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-06 20:22

Mio kan lave viapunkter, hvilket vi syntes er et +

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 11-05-06 20:46

ja, men er det noget man kan leve foruden? Eller er det et absolut must?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-06 20:54

Fisherprice... man kan da godt leve uden, men vi regner da bestemt med at bruge viapunkter, når

vi til sommer skal sydpå. Nu er det ret nyt med vores GPS, men vi har da afprøvet den nogel gange

også med viapunkter, og det har vi været glade for

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 11-05-06 23:00

du kan gemme de adr du bruger mest og på den måde enlig lave via punkter eks jeg skal til barndåb på søndag i kolding vi skal 3 steder det har jeg lagt under fortrukkende så køre jeg første dist og når jeg har vært der trykker jeg fortrukken og næste ar og så fremdels *s*

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 12-05-06 12:00

perfekt!! Så har den jo det hele alligevel! Men hvad siger du helt præcist at dn gule kanp er til? Er det en tvingen genberegning?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 12-05-06 14:02

det er til ny rute er du ikke tilfres med den du har fået kan den lave en ny rute du kan faktisk få den til at fortælle dig den rute hun vil ha du skal køre

Kommentar
Fra : frthah

Dato : 22-05-06 02:04

Hey

Jeg har en garmin C330 til salg. Jeg har selv forhandel Garmin Produkter. Butiks pris 4799,-
den er ca 3 en halv mdr gammel, hvis ikke mindre. alt mflg. pris. 3500,-

Som der er nævnt blandt de andre profiler så er forskel mellem 330 og 350. Mp3 og billeder prisen er 6499.-

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 23-05-06 20:23

så fik jeg købt 310'er. MEEEEEEEEEEENN gik ind i setup for at se de forskellige kortvisninger og så er den gået i stå! Skærmen er låst og den kan ikke slukkes!!!?

HVAD GØR JEG??!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 23-05-06 21:13

har du prøvet at 1 holde slukknappen inde i ca 10 sek 2 hvis ikke er det en defekt på din nye navi 3 prøva at sætte til laderen ellers ring eller mail til

Christian Rex Sørensen
crs@fairpoint.dk
www.garmin.dk
+45 48 14 24 14

han er rigtig dygtig ps tillykke med navien selv om du er uheldig *s* de kære poine hvem bliver den heldige *gg*

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 23-05-06 22:23

fandt en manual på garmin.com og på den måde fandt jeg en reset-knap - det hjalp! Jeg synes ikke at jeg har forstået fidusen i knappen omvej, for den beregner bare ruten igen, uden at den laver den om? Og hvad med vejkryds, hvad er den funktion til?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 23-05-06 23:03

det er hvis du har skal til et vejkrys du ikke ved hvor i landet det ligger omvej skulle gerne beregne ny rute er det når du er hjemme at den laver det nummer er det det så kan det skyldes den ikke kan finde en beder løsning men når man køre ude og trykker på omvej så virker det er min erfaring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-06 23:26

Tja... jeg syntes det er synd du ikke kikkede på mit link fra http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&subid=0&cid=6427&1147292932, du skrev jo at andre forslag var velkomne, men nu du har købt en Garmin, så ønsker jeg da for dig, at du vil få glæde af den

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 25-05-06 10:50

jo jeg læste på taenk.dk, men syntes stadig jeg hellere ville have en garmin.

Har fundet ud af det med omvej, var rigtig nok pga. der ikke var alternativer - ret effektiv knap. Jeg er dog lidt træt af at man f.eks. bliver ledt forbi en bestemt vej hvis man egentlig helst vil udenom denne... I dette tilfælde fordi jeg kendte en anden vej, så det problem står men selvfølgelig ikke i hvis man ikke kender området.

POI synes jeg er mangelfuld, forstået sådan at den ikke finder f.eks. alle sygehuse og at jeg bliver ledt 200km væk fra hvor jer for at komme på McD - dette er tiltrods for at den finder mange andre spisesteder lige i området. Er dette noget der skyldes at den skal opdateres?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 25-05-06 14:53

du kan hente poi på deres hjemside og så kan du få det opdatert apotek ect. har jeg selv gjort

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 29-05-06 17:51

prøvede at hente POI på hjemmesiden, men kunne kun finde en loader til ens egne POI'er??

Fandt til gengæld noget software-opdatering og kan nu benytte (ét) viapunkt!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 30-05-06 15:34

hej fisherprice håber du er glad ved din garmin *s* lukker du spørgsmålet så de dejlige point kan blive delt ud *gg*

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-06 15:50

He he Thyfoon...

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 30-05-06 20:44

bryder mig ikke om at man skal tvinges til at lukke sit spørgsmål hvis der fortsat er gang i den!

Hvor opdaterer man de POI'er? Jeg kan kun finde en loader til sine egne POI'er

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 30-05-06 21:25

poi er enlig lavet til tomtom men da ander mærker har set "lyset" er de begyndt at lave POI Point of Intrasse kik evt på tomtom hjemmesiden da de er ophavs mand for poi så durte ha en loader

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 31-05-06 21:30

ja, en loader, men jeg savner en database med POI. jeg har ikke selv lyst til at indtaste landets samlede bezintanke f.eks.

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 250 point
Dato : 31-05-06 22:30

mellem os så kan du godt bruge tomtoms poi men garmin er ikke glad for den oplysning

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 01-06-06 19:49

Tak for svaret thyfoon.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 01-06-06 19:54

fisherprice tak for poinet men hvorfor kun en stjerne og kun 250 point

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 21:17

fisherprice.... helt ærligt det vedkommer ikke mig, men jeg har fulgt med i hele tråden, og jeg må nok sige, at thyfoon svarer dig på alle dine spørgsmål ikke kun startspørgsmålet men på alle de spørgsmål du stiller både før og efter købet af din Garmin, så jeg syntes nok at en stjerne er en sølle tak for hjælpen

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 01-06-06 21:22

fisherprice

Jeg må ærlig indrømme jeg følger mig røvrendt af dig jeg har hjulpet mere en dit spørgsmål lød på.

men at du kun giver en * for det som jeg syntes er en pæn store hjælp og får kun halvdele af point fordi du giver 1* har du ikke en dårlig smag ? det er sidste gang jeg har hjulpe dig og jeg overvjere at sætte dig på ignor med miter du laver en ny tråd hvor du giver de sidste point

Citat
Superpoint bliver som nævnt ovenfor, brugt til at komme på kandu.dk's hi-score, og dermed have chancen for at vinde flotte præmier.

Der er flere forskellige måder at fremskaffe sig superpoint som nævnt nedenfor.

Du skal være superbruger.
For at kunne optjene superpoint skal du være superbruger.
Du kan blive superbruger inden for få minutter, bare ved at gå ind i din brugerprofil, og tilmelde dig.

[B]Svar på et spørgsmål.
Hver gang du svarer på et spørgsmål og dit svar bliver accepteret, får du det antal superpoint som spørgsmålsgiveren har udlovet. Hvis dit svar bliver vurderet til mindre 3 stjerner, vil du kun modtage halvdelen af de point som er udlovet.[/B]

Svar på et spørgsmål inden for 1 time
Hvis du skriver et svar til et spørgsmål som bliver accepteret, giver dette dig superpoint. Hvis dit svar er skrevet inden for 1 time efter at spørgsmålet blev stillet, vil du få yderligere 10 superpoint, det gælder derfor om at være hurtig på aftrækkeren.

Skriv tips
Hvis du har skrevet et tip, vil de første 5 brugere som bedømmer dit tip, have indflydelse på hvor mange superpoint du skal have for tippet. Hvis du modtager under 2 stjerner for et tip, vil du blive fratrukket ledige point for dit tip

= -20 ledige point
= -10 ledige point
= 0 superpoint
= 10 superpoint
= 20 superpoint
= 30 superpoint

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 02-06-06 19:15

????? Jeg valgte den øverste af de muligheder og dermed "den bedste tak". Men for at være helt ærlig, så synes jeg folk går for meget op i de skide point! jeg hjælper gerne herinde uden at få point. Desuden har jeg forøget pointene en eller to gange, men hvis det er til nogen glæde skal jeg da lave et nyt spørgsål som du kan svare på, den kommer om lidt og vil hedde "hvorfor går folk så meget op i de skide kandu-point"