/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
hvilken router ??
Fra : D9N
Vist : 826 gange
500 point
Dato : 10-05-06 17:15

Hejsa
jeg har købt en Router hos SHG for 2 år siden, og de kan ikke hitte ud af hvilken jeg har.

den er beige med grå front, og på fronten står der SOHO Broadband Router

på bagsiden er der i rækkefølge : reset Lan1 -2-3-4- WAN power
under den er der et hvidt label mod front hvor der står : Cable ADSL Broadband router 035000004

og nede et hvidt label hvor der står : tested to comply for FCC standard to home and office , made in china

inde i er der på undersiden et hvidt label med nummeret : 00064F0BDFB5

og på oversiden er der 1700214002120 ver. 1,2 på printet

der er en chip med RTL 8208 samt en LB chip 20PT1021SX , samt Hynix HY57V043220CT-7
og en 292V 800TA-90PFTN

er det muligt at finde ud af hvilken firmware der er i den ??

vh
D9N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-05-06 18:41

SHG solgte mange linksys - så det er da en mulighed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-05-06 18:43

Cisco Soho blev til gengæld brugt meget for eks hos tiscali før i tiden

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 10-05-06 19:05

der står intet navn på den. og det er ikke en cisco eller linksys ... det er en noname router

Kommentar
Fra : grow

Dato : 10-05-06 20:17

Hej D9N

Har du ikke været inde på routerns webside for at se hvad der står om software?
Routeren har sin egen side og hvis du ikke har set det før, så prøv uden www.
http://192.168.1.1
http://192.168.1.100
http://192.168.1.254
Hvis du ikke har prøvet dette før og får en adgangsside så er koderne måske.
admin både som navn og password.
Hvis du kommer ind, så kan du måske se hvad software den indeholder.

God arbejdslyst - grow

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 10-05-06 20:29

Grow der står intet om Firmware der inde, og der står bare SOHO Router

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 10-05-06 21:21

Arj det er unfair :/ jeg kan ikke komme ind på nogen af de 3 links :P Vil så gerne have åbnet porte til at hoste spil over Internettet, min morbror har før prøvet at åbne alle porte, han brugte stik fra computer direkte til input i router for at få adgang, men det lykkedes desværre ikke. Vi har en eller anden router fra TDC siger min far

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-06 23:44

Det er vel bare sådan en:
http://pc.emarket.pl/pricelist/item.aspx?PID=C0180048
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-05-06 23:56

Palle ... nope den er købt hos SHG og er beige farvet med grå front plast

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 07:23

Det kunne være at du skal resette den router for kunne snakke med den. (skjult knap i et hul)
Ud over de adresser grow har skrevet er der måske denne:
http://192.168.0.1
Prøv i kommandopromten at skrive C:\>net view og tryk enter

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-05-06 10:10

hmmm tror i misforstår mig ... jeg kan sagtens finde routeren ... og kan sagtens komme i kontrolpanelet... men der står intet om hvilken firmware der er i den, eller hvad routeren hedder ...

det er derfor jeg har skrevet hvilke chip der sidder i den *S*

jeg har også brugsvejledningen, men der er intet navn i den, der er ingen link i den til en hjemmeside...

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-05-06 12:51

løst.

NeTToX

Varenavn: Router incl. 5 Ports Switch, 10/100MBIT

Model: 850405

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 13:34
Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-05-06 13:58

e.c uden at virke nedladende, så burde du måske læse i starten:
Kommentar
Fra : D9N
dato : 10-05-06 19:05
der står intet navn på den. og det er ikke en cisco eller linksys ... det er en noname router

--------------------------------------------------------------------------------

samt indlægget lige over dig ....

løst.

NeTToX
Varenavn: Router incl. 5 Ports Switch, 10/100MBIT
Model: 850405

.------------.------------.-----------.

og desværre er der ikke lagt firmware på producentens hjemmeside..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 16:46

Det er da muligt men dette dukker op når jeg søger på:
"SOHO Broadband Router"
Cisco SOHO 90 Series Secure Broadband Routers are comprised of the Cisco SOHO 91
Ethernet Broadband Router and the Cisco SOHO 97 ADSL Broadband Router. ...

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-05-06 17:17

e.c.
SOHO betyder small office Home office

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 17:27

Ok - så lærte jeg lige lidt i dag.

Annuller spørgsmålet
Fra : D9N

Dato : 12-11-06 23:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål