/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pc-højtalere med teleslynge
Fra : peque
Vist : 2174 gange
100 point
Dato : 10-05-06 15:25

Hej Kandu!

Jeg har et ældre vennepar, som netop har fået bredbånd. Dette er dog ikke problemet. problemet er at damen hører enormt dårligt og har teleslynge til telefon mm. Men kan man få dette til PC´en også og hvad hedder det der ???

Deres barn + barnebarn er lige flyttet til USA så hun vil gerne snakke med dem via Skype!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-05-06 20:21

Prøv at snakke med de mennesker her som ser ud til at vide alt om teleslynger.
http://www.sro.dk/group.asp?group=229&sub=229
Telefon og mail-adresse nederst på siden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-05-06 20:33

Hvis de ikke skal snakke samtidig så prøv at kigge på skype siden - måske har de et headsæt der kan bruges.
www.skype.dk

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 10-05-06 21:54

Hej peque.
Er teleslynge ikke "blot" en form for trådløs overførsel til hovedtelefoner?
Hvis jeg har ret, kan damen vælge at sidde ved PCen med et sædvanligt, billigt headset eller med den større bevægelsesfrihed et Bluetooth headset, hvis altså hendes PC har enten Bluetooth eller en USB-port, hvor en USB-dongle kan isættes.
VH
Leif

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-05-06 03:09

En teleslynge er en anordning der lægges rundt i hele huset og så kan damen sætte sit høreapparat på 'telespole' og via denne vej modtage lyden fra det apparat der sender. Når høreapparater er sat på 'telespole' udelukkes al anden udefrakommende lyd, damen hører intet andet end den lyd der modtages via teleslyngen.

Jeg tror ikke der kan tilsluttes teleslynge til PCen og hvis der kan, vil det jo kræve at der ikke benyttes andre tændte apparater mens denne benyttes, idet teleslyngen da vil opfange lyden fra de øvrige tændte apparater, eksempelvis skal TV/radio være slukket. Det hjælper ikke at skrue ned eller slukke for lyden til TV/radio - damens teleslynge vil opfange lyden fra disse apparater alligevel. Apparaterne skal være helt slukket.

MEN - damen bør prøve et almindeligt godt sæt hovedtelefoner på Skype, de virkelig gode kan indstilles på flere måder, både styrke og bas/diskant. Det ses ofte at høreapparatbrugere kan høre i sådanne hovedtelefoner, nogle endda bedst hvis de simpelthen tager høreapparatet af, så de således får lyden direkte ind i øret.

Det er da et forsøg værd - hvis altså ikke teleslyngen findes.

Held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-05-06 08:51

Jamen har fundet en løsning!phonac ear laver en teleslynge til dette projekt - som virker som en halskæde man tager på. Desværre fungerer denne ikke optimalt med gamle skærme da der er for meget støj i disse!! Men en fladskærm skulle være optimal til dette!

Så ingen rigtige svar - Men takker for hjælpen med - Men dog alligevel mange gode forklaringer. dog er Phonac dem der leverer disse "halskæder" et dansk firma - så det kunne næsten ikke være bedre. prisen på dette er 350kr + moms!

Annuller spørgsmålet
Fra : peque

Dato : 11-05-06 08:54

Da jeg nu har fundet løsningen på dette selv ved at ringe til Phonic ear - som leverer en halskæde der er beregnet som PC højtalere til teleslynge.

Prisen på dette er 250kr + moms link http://www.logia.dk/eprise/main/Logia/DK_da/_index