/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
OZ7PUS - hvor meget vand
Fra : DCH
Vist : 565 gange
15 point
Dato : 09-05-06 13:29

Hej OZ7PUS

Min PC ville ikke tillade mig et tip eller besvare nyheder, så nu skriver jeg herinde
Jeg var ved dyrlægen i går og spurgte fordi vores cocker på 16 kg drikker utrolig meget der sagde han at en hun skal drikke 0,8 ml pr. kg. og det gav omkring 1 liter til vores hund.

lige en god vejledning at huske - selvfølge er der varmt og har de præsteret noget skal man da ikke fornægte dem mere vand...

Hilsen DCH

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 25 point
Dato : 09-05-06 14:12

16 x 0.8 ml= 12,8 ml

15 ml =En spiseske .... øøøøøh...

Skal der ikke stå dl?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-05-06 17:47

Du skal søgerge for at din hund altid har adgang til vand. Lad den drikke alt hvad den kan her i varmen. Det værste der kan ske er, at den skal luftes lidt mere.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-05-06 22:09

Og naturligvis skal du holde øje med om den drikker unaturligt meget, da der så kan være tale om diabetes.
(det samme gælder jo også for mennesker)

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 10-05-06 09:07

Hej Birgitta

Jo der er vist sket en smutter - godt der er nogen der er vågne...

qfha - ja de skal altid have adgang til vand, men som mangorosa skriver må de heller ikke drikke overdrevet meget - vores cocker der drak i løbet af en halv dag godt 2 liter.... alt for meget på så kort tid... viste sig så at det var pga. stres over at den ahvde ondt .. så det var godt vi kom til dyrlægen...
Go dag til alle

Godkendelse af svar
Fra : DCH

Dato : 18-05-06 18:09

For en vågen bemærkning og et "spm" eller hvad man kan kalde det jeg gerne ville have afsluttet..

Mange hilsner fra DcH

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-05-06 18:32

Hihi, tak for accepten af mit "svar"..