/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Behandling for skab.....
Fra : camho
Vist : 912 gange
200 point
Dato : 08-05-06 21:59

Jeg er startet behandling af min hund for skab i eftermiddag. Han er dryppet med "Advocate" i nakken. Kort tid efter begyndte han at rulle sig, da det generede ham i nakken. Han løber stadig lidt fustreret rundt og har svært ved at finde ro. Er der nogen der har erfaring med, hvornår medicinens gener holder op? Har checket diverse internet-sider for information, jeg savner erfaring fra andre, der har brugt samme medicin......

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 08-05-06 22:13

http://www.netdyredoktor.dk/sw24582.asp her er anvisning på det middel

skal bruges med omtanke.
håber for godt helbred for din und.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 08-05-06 22:15

hund. sorry.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-06 22:28

Din hund ruller sig, for netop der, hvor du har dryppet med Advocate, kan hunden ikke klø sig.

Den må ikke kunne klø sig der hvor Advocate er dryppet, da den ikke må indtage medicinen, hvilket den ville kunne gøre for senere at slikke på sine poter.

Da Advocate er receptpligtig, så ring til din dyrlæge i morgen. Han hun vil kunne fortælle dig hvor lang tid der vil gå.

Jeg har kun erfaring med min kat. Der gik 1 måned før den holdt op med at "klø" sig.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-05-06 06:55

Du skal skylle det ud. Din hund har reagerert allergisk på produktet, og vil formentlig klø sig så meget at pelsen forsvinder og evt. også hvis du ikke får det fjernet klø sig til blods, hvor du har dryppet det på. Jeg kender utallige tilfælde af denne reaktion på loppemidler.
Tag hensyn til dit dyr, og få istedet cebacil til at vaske den i for at fjerne skabet.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 09-05-06 13:23

Hej

Snakker vi forebyggende behandling eller har din hund fået konstateret skab?

Da min havde skab fik jeg hos dyrelægen piller samt 2 indsprøjtninger og i løbet af 10 dage var det gone with the wind
Men ellers Cebacil som qfha også nævner er et rigtig godt middel.

Mange hilsner fra DCH

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-06 14:21

Silke får Advocate forebyggende en gang om måneden, og jeg har aldrig oplevet nogen reaktion. Så din hund kan nok ikke tåle indholdsstofferne.

Du skal være opmærksom på, at din hund ABSOLUT ikke må komme ud og svømme i søer eller lignende de næste par dage. Indholdsstofferne er meget giftige for fiskeyngel.
Så hvis du vælger at skylle det ud, så må det foregå hjemme.

Men snak med din dyrlæge. For din hund skal da behandles for skab, hvis han lider af det...

Godkendelse af svar
Fra : camho

Dato : 09-05-06 19:24

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-05-06 19:30

Jeg håber, du har fået snakket med din dyrlæge, så I har fundet en løsning?

Tak for accepten af mit svar.