/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd drev problemer...
Fra : hjerterum
Vist : 503 gange
200 point
Dato : 07-05-06 00:40

DVD drev…. Har lige brug for noget prof info. Jeg har lige købt en brugt Zitech bærebar pc den har et dvd drev som jeg kan se dvd film med, men når jeg putter alm cder i kan den ikke finde den jeg har prøvet med mange cder den kan simpelthen ikke læse dem kun alm dvder hvad kan det skyldes når jeg går ind i my computer står der at drevet hedder DVD/CD-RW Drive(D) …. Jeg forstår det ikke kan det virkelige være sådan at den kun kan læse DVDER…… håber der sidder en der kan svare mig på dette spørgsmål…..
Venlig hilsen
hjerterum

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 07-05-06 00:45

Jeg glemte lige at skrive at på forsiden af drevet står der DVD ROM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-06 00:50

Kan du ikke åbne musikken med Windows MediaPlayer ? I filer klikker du på åbn og browser til dit DVD drev, eller du kan prøve at instalere K-Lite Codec pack: http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=1748&s=95

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-06 00:55

Hvad sker der når du gar til Denne computer og højreklikker på dit drev ? Har du ikke muligheden Afspil ? eller Åbn ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-05-06 01:04

Det kan være at autorun ikke er slået til.
Vil det sige du heller ikke kan klikke på drevet i "denne computer", når der sidder en cd i.
http://www.wintip.dk/xp/config/cd_cdrw.htm

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;330135
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-06 08:34

find ud af mærket på dit DVD drev.

Derefter gå ind på deres hjemmeside og hent den sidste firmware. Hvis du ikke kan finde firmwaren, så skriv så er hjælpen på vej.

Jeg havde selv samme problem, efter en firmware opdatering kørte det bare.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 07-05-06 21:39

Tak for svaret troldenesdhb.