/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Runner sætter ud ved topfart
Fra : thomazo
Vist : 1149 gange
200 point
Dato : 05-05-06 19:08

Hej igen

Jeg har en gilera runner som jeg netop har fået på vejen igen. Jeg har fået sat en ny karburator Amal 21mm dyse 115 og powerfilter på, og et nyt Turbokit dobbelt udst. Cylinder er Airsal 47,6. Vandkølet. Jeg kører med 5,3grams ruller. Tændrør med varmetal 9.

Den har fået et fedt optræk, men jeg har problemer, når jeg nærmer mig topfart på omkring 110km/t(på speedometer), specielt når det går lige ud eller ned ad bakke. Den begynder at sætte ud, og tager først ved igen når jeg sænker hastigheden. Jeg kan godt give fuld gas, og den tager fint ved indtil jeg rammer topfarten, hvor den begynder at hakke. Synes ikke det virker som om den 4takter, men nærmere at tændningen sætter ud.

Jeg har eksperimenteret med forskellige mindre dysestørrelser, hvor resultatet er det samme, men hvor jeg bare ikke kan give fuld gas. Hvad kan der være galt???

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 05-05-06 19:30
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-05-06 19:35

Der er det galt at du kører for hurtigt.. FJOLS

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 05-05-06 19:38

Hey

Mit tændrør er chokoladebrunt, og ikke vådt eller sodet. Kan vel bedst sammenlignes med nr. 11 fra dit link.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 05-05-06 22:18

kan være du skulle overveje at skifte til elektronisk tænding, da det kan anbefales ved så høje hastigheder, eller overvej om 110 ikke er topfarten, da den måske ikke kan få mere benzin og luft

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 08-05-06 12:21

Er der ikke nogen som kan hjælpe mig??

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 15-05-06 22:08

det kan ikke være andet end tænding den kan ikke klare alle de omdrejninger andet tændingssystem mæææn er 110 kmt ikke nok da

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 16-05-06 08:39

Jo tak 110 er skam rigeligt, men den går bare rigtig dårligt ved den hastighed, som beskrevet i mit spørgsmål.

Er det en såkaldt Racing CDI uden begrænsning jeg skal have fat i?? Som denne her måske..

http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=285

Kan du evt. linke til hvad det er jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 16-05-06 11:33

jeg tør ikke foreslå det da du slår motoren ihjel den får alt for mange omdrejninger det beste du kan gøre er at gearer den i bagtøjet det tager noget af omdrejningerne eller prøv først med tunger ruller det tager også lidt gå helt op på 7 gram

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 24-05-06 12:21

Hej igen

Nu har jeg forsøgt den med rullerne.. Det blev det ikke bedre af. Den trækker dårligt og ved 80km/t tager fanden ved den, men den sætter stadig ud ved topfart.

Kan du ikke give et link til den der tændingsdel jeg skal bruge??

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 24-05-06 16:39

du kan prøve den fra speedline men om det dur ved jeg ikke

Accepteret svar
Fra : mvoigt

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-06 18:06

Større dyse... sååå enkelt ;P

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 08-06-06 08:25

Hejsa.. rart at se at der er liv i jer herinde .

Tror nu ikke den kræver større dyse. Hvis det var tilfældet ville den vel ikke tage den sidste gas og køre super feks ned ad bakke, hvor den så vil tage fulde omdrejninger uden at sætte ud.

Godkendelse af svar
Fra : thomazo

Dato : 02-09-06 18:01

Tak for svaret mvoigt. Prøvede alt igennem og skiftede også til større dyse. Landede på en str. 130. pefekt.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 03-09-06 17:00

selvtak!