/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problemer med koldstart
Fra : Harlekin
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 03-05-06 09:14

Min bil har et problem med koldstarter.

Har den stået stille en dag (eller nat) så kan den sjældent starte uden at jeg skal træde på gaspedalen mens jeg starter den. Hvis den så har været ude på bare en lille tur så starter den fint.

Mekanikeren har prøvet at rense luftindtaget, og skifte tændrør, men problemet er der endnu.

Hvad kan det skyldes?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-05-06 09:15

Det er en 626 1.8 benzin fra 94

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-06 10:12

Den får tydeligvis ikke den rigtige mængde benzin og luft under starten.

Jeg går ud fra at den er med computerstyret indsprøjtning, så det kan skyldes mange forskellige ting.

Et rent gæt er at gasspjældet åbner lidt for meget i "lukket " stilling. Men for lidt til at luftmængdemåleren kan registrere det og kompensere med mere benzin.

Et andet gæt er noget galt med grundindstillingen. Først når lambdasonden er blevet varm virker den rigtige regulering af indsprøjtningen. Indtil da kører man på en fast grundindstilling.

Men som sagt det er alt sammen gætteri.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 03-05-06 15:20

hvordan kører den de første sekunder efter du endeligt for den startet.
kan tyde på :

din temperatur føler som er defekt
'

mvh NS auto

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-05-06 15:32

Citat
hvordan kører den de første sekunder efter du endeligt for den startet.

Når først den er startet, så kører den som den skal. Den lyder ikke som om den er ved at gå ud igen - det er bare selve starten der er problemet.

Jeg havde en anden bil engang, hvor computerchippen var stået af - der måtte jeg give den gas konstant de første 5 min, indtil den var varm. Det blev jeg ret hurtigt træt af! Men det er nok ikke det..