/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Helstegt pattegris
Fra : nillenolle
Vist : 11655 gange
100 point
Dato : 02-05-06 22:29

Hej!
Vi skal holde kombinationsfest i august og er nu ved at finde på menuen. Vi søger derfor en der kan lave en helstegt pattegris til os! - Eller et sted man kan købe en gris og /eller leje en mega grill. Festen foregår i Nordsjælland og vi bliver ca 50 voksne og 25 børn.
Kender du nogen eller kender di til noget vi kan blive klogere af hører vi meget gerne fra dig.
Pernille

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-06 22:32

Jeg ved ikke så meget om mad, men på vores vej brugte vi Ca. 7 timer ved grillen med sådan en gris.
Heldigvis var fadølsanlægget også sat op.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 02-05-06 22:37

Dette emne har lige været med i rene ord for pengene på DR1, der fik de en pattegris ved slagteren sammen med grill og grillkul, mener det var til 1.700 kr, de valgte så selv at stege grisen da det kostede det samme oven i for at få en mand med.

Jeg ville spørge min lokale slagter.

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-06 22:37

Rabatten på DR havde et indslag om hvordan man kunne gøre det selv. Nu vil i nok ikke gøre det selv når i skal holde fest, men det kan jo være i kender nogen som vil.

Indslaget kan du se og læse om her:

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0425182427.htm

Mvh.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 02-05-06 22:40

nååå det var rabatten det hed *G*

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 02-05-06 23:45

Vi har set rabatten og ja ...har overvejet at gøre det selv, men hvor får man fat i så stor en grill? .... - Må lige tjecke på dr´s hjemmeside om de har links til leje af grill!

Kommentar
Fra : netper

Dato : 03-05-06 07:09

Jeg har hørt om flere slagtere som har grill til udlejning, så er det bare om i har en slagter i nærheden som lejer ud, men grisen skal i jo også til slagteren efter såååå

mvh
Per

Kommentar
Fra : liliendahl

Dato : 03-05-06 12:57

for de samme penge kan du næsten leje en pølsevogn - uden alt besværet og ikke mindst røgen og osen i timevis fra sådan en krabat

Godkendelse af svar
Fra : nillenolle

Dato : 03-05-06 22:36

Tak for svaret Moggi.

Kommentar
Fra : aase_pedersen

Dato : 27-03-07 20:36

Her er lige et link for dem som mangler en grill til helstegt pattegris (i mange størrelser). Grill kan lejes både med og uden fører!

http://www.jensens-slagtehus.dk/grill.php

Kommentar
Fra : mikkelzwisler

Dato : 11-06-08 19:30

Hejsa.
Jeg har tilfældigvis to grille til helstegte grise, eller hvad man nu vælger at grille. Jeg kan arrangere grisene, bringe og hente grillene og også tilbyde at grille grisene for jer. Interesseret? 42251888.
Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : pipsen27

Dato : 17-06-08 20:29

Hej. Et spørgsmål til mikkelZwisler.

Du Skriver du kan lave en helstegt pattegris? :) Og arrangere sådan en, vi mangler en til at lave sådan en ? er det muligt vi kan tale sammen eller noget? evt ringe til dig?
Pia