/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Reparation af påløb
Fra : Trunteen
Vist : 2009 gange
300 point
Dato : 01-05-06 18:56

Vi har investeret i en gl. campingvogn, som så var til syn i dag.
Fin vogn, sagde synsmanden og godkendte den, men dog skulle påløb repareres.
Hvor får man sådan noget lavet, og hvad kan det koste?
Skal lige nævne, at vi bor i Ishøj.
Vi mangler også en gastest...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-06 19:18

Trunteen..... langt de fleste campingvognsforhandlere, har tilknyttet et værksted, og hvis de ikke selv har et, så kan forhandleren henvise til en. Så fat i telefonbogen, og ring til den nærmeste forhandler. Lige for øjeblikket skal du påregne ventetid på værkstedet, de har altid meget travlt om foråret. Prisen kan jeg ikke "gætte" mig til.

God god fornøjelse med vognen, den bliver i meget meget glade for

Kommentar
Fra : Trunteen

Dato : 01-05-06 19:22

Jooo, selvfølgelig kan jeg da finde en campingforhandler/værksted ad den vej, men jeg ville jo godt trække lidt på andres erfaringer mht. priser og sådan.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-06 19:32

Trunteen.... jeg svarede bare sådan, fordi du spurgte om hvor den kunne blive rep. henne

En gastest koster ca. 550-600 kr. men som sagt rep af påløb, har vognen ikke haft brug for hos

os - endnu -, så jeg kender ikke selv prisen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 03-05-06 10:24

Tror du ikke han sagde påløbsbremsen!
Så er det et bremse eftersyn der skal til.
Campingvogne kører normalt så lidt, at ingen får slidt bremsebelægning eller tromler noget særligt.
Derimod står de stille og ruster.

Hvis du eller en bekendt har håndelag til det kan i afmonteere tromlerlerne. Puds dem indvendigt med smergellærred til de er helt metalblanke. sort belægning er også en slags rust, som bremsebakkerne igge tager godt på.

Bakkerne afstøves og pudses forsigtigt til der er frisk belægning fremme.

Kontroller at kabler og bakker kan bevæges, som de skal. Kabler og påløbsmekanismen ved træktøjet fedtsmøres. Til sidst er der blot at kontrollere og eventuelt at skifte dæmperen. Den ligner som regel støddæmpern i en bil, og sidder ved træktøjet på campingvognen.

Bremsernes frigang skal justeres på nogle vogne.

Kommentar
Fra : Trunteen

Dato : 03-05-06 10:34

ja, den bremser heldigvis fint.
Den flinke synsmand fortalte et eller andet med en dæmper, der sidder ved påløb, som enten kan være med en fjeder eller som en gasdæmper.
Så det er nok det sidste, som du nævner.
Er der et navn for sådan en? Så jeg kan søge efter den rigtige til vognen på nettet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-06 11:10

Jeg vil tro den hedder en påløbsdæmper, men jeg vil anbefale dig, at købe "dimsen" på et aut.

campingsvognsværksted, for hvis det er en forkert du sætterpå, kan du risikerer at campingvognen

ikke bremser når du ønsker det, og det kan være en meget ubehagelig oplevelse

Godkendelse af svar
Fra : Trunteen

Dato : 03-05-06 11:19

Tak for svaret transor.
Har valgt at accpetere dit svar pga din udførlige forklaring.
Også tak til Nordstedt.
Har faktisk lige talt med sådan en campingforhandler. Han vil have, at jeg skal pille den af, og komme ud med den, og så kan man bestille en hjem.
Alt sammen meget godt, med da jeg har brug for at flytte lidt på vognen pt., er det en rigtig dårlig plan. Dem rep. kommer vist til at vente, til vognen kan stå et sted længere tid af gangen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-05-06 11:41

Det lyder fornuftigt, nok at du tager den "gamle" med, så du er helt sikker på, at det er din rigtige du får udleveret.

God fornøjelse med campingvognen