/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Sata harddisk kan ikke starte
Fra : calibra2003
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 01-05-06 17:39

Hej jeg har opgraderet windows xp pro i min pc som har sata harddisk efter den var færdigt med xp installering så genstarter den normal pc en også skulle xp op at køre men nej den står hele tiden og genstarter jeg kan helere ikke vælge boot som harddisk først ..
hvad skla jeg gøre ...

Kommentar
Fra : calibra2003

Dato : 01-05-06 17:42

jeg kan ikke boote fra harddisken så xp kommer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-06 17:51

Du har ikke indstalleret XP på en ny formateret disk??

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 18:24

Har du hentet driver til din Sata disk
Det står, når du installere xp, under installering, om du vil tilføje en driver så tryk F6
Driveren skal du lægge på en diskette, så den er parat, når installerer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 19:43

Og driveren finder du på den CD-rom som fulgte med din SATA disk.
Har du sådan en driver/CD

Accepteret svar
Fra : ommer

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-06 19:53

Der plejer ikke normalt at følge driver med.
Det får man normalt at vide, at man selv skal sørge for.
Medmindre din pc er født med Sata,

Men prøv her.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=sata+driver&meta=

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 19:58

Og den skal lægges på en diskette, som du sætter i, når du bliver bedt om det.

Når der dukker en lille tekst op på proceslinien, (3´die parts driver) nederst på skærmen, lige når du starter din installation

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 20:00

Glemte at skrive, at så skal du selvfølgelig klikke på F6, for at installere din Sata driver.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-05-06 02:26

Enig med Ommer.
Og du skal sikkert vælge at boote fra SCSI device.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : calibra2003

Dato : 05-05-06 17:33

Tak for svaret ommer.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 05-05-06 17:42

Tak selv, rart at kunne hjælpe.
Men som sagt er det meget sjældent man får det/eller andet at vide af forhandleren.
Til tider skulle de have et stort LOS/SPARK bagi, da det koster tid og ulejlighed, at skulle ringe og høre om både det ene og andet.