/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ukrudsmiddel "Zeppelin"
Fra : Dieter
Vist : 7407 gange
50 point
Dato : 01-05-06 17:19

Er der nogen, der kender dette produkt?
Jeg kan ikke blive klog på dåseringen.
Jeg anvender en 10 liter sprøjte. Hvormeget af midlet skal der oplødes.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-05-06 17:46

Kender ikke midlet, men her er en opskrift.

http://66.249.93.104/search?q=cache:QCxBWPylxakJ:www.kemiagro.com/planskovbrug/skovbrugukrudtforaar.htm+zeppelin+ukrudt+dosering&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=7
Citat
350 gram i 10 liter vand skal række til 500 m²

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : steno

Dato : 01-05-06 23:50

Hej Dieter

Link : http://gartneri.dk/index.php?cPath=75_78

Beskrivelse:

Til ca. 500 m2 med rygsprøjte (10 liter). Miljøstyrelsens godkendelse Må kun anvendes til bekæmpelse af tokimbladet ukrudt og græsukrudt i ikke spiselige havebrugs- og planteskolekulturer, i skovkulturer, på gårdspladser og på udrykede arealer. Forbehold: På arealer, hvor offentligheden har adgang, må midlet ikke anvendes i perioder, hvor der findes spiselige bær og frugter på arealet. Brugsanvisningens doseringsangivelser må ikke overskrides. Opbevares utilgængeligt for børn. Må ikke opbevares sammen med fødevarer, drikkevarer og foderstoffer. LÆS ETIKETTEN GRUNDIGT FØR BRUG.

Det sku besvare dit spørgsmål

Hilsen steno

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-06 01:22

Zeppelin er et granulat og kan spredes ud tør, og vandes i jorden bagefter eller vent på regnvejr, det er et jord middel som virker på fremspirende ukrudt gennem rødderne, så du er faktisk for sent ude i år, brug et andet middel bladmiddel som Round Up til at holde ukrudtet nede i år, og spred eller spøjt Zeppelin ud næste år før ukrudtet spirer, læs om midlet og dosering her: http://www.tanaco.dk/catalog/product_info.php?cPath=99&products_id=3221&osCsid=67a025d54c4c7fd404a458492e9cafb0

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 02-05-06 01:39

Vil du sprøjte midlet ud så fyld din sprøjte med vand, sprøjt på et areal der kan opmåles og når sprøjten er tom, måler du det stykke op som du har sprøjtet, så ved du hvor mange m² der bliver behandlet for hver beholderfuld og kan regne ud hvor mange gram Zeppelin du skal tilsætte, at brugsanvisningen synes mangelfuld er fordi der er 1000 forskellige doseringer, alt efter hvilken sprøjte du bruger, hvor stor dysen er og hvor hurtig du går, metoden som jeg beskriver er den der bliver brugt af skovbrugere, landbrugere og gartnere når de erhverver sprøjtecertifikat, nedenfor et eksempel:
10liter i sprøjten, du sprøjter 100m² med en beholderfuld, altså skal du bruge 71,4gram Zeppelin til hver beholderfuld for at ramme anbefalingen med 125gram på 175m²
Og du bør venligst overholde de anbefalede mængder, overskud går i drikkevandet!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 02-05-06 10:39

Tak for svaret o.v.n..
Du har hjulpet mig meget med dine oplysninger.
Nu har det vist sig, at jeg sandsynligvis har købt et forkert produkt. Det var min egen fejl: jeg oplyste hos DLG at jeg skulle have et erstatningsprodukt for Seratin, men skulle har spurgt efte et erstatningsprodukt for Præfix, som skulle være Karmix.

Spørgsmålet er nu, hvad er bedst at bruge ?

Kan vi eventuel maile sammen?
Min E-mail-adresse er: hsc-inspection@get2net.dk

Med venlig hilsen
Horst Schulz

Hjortdalvej 9
DK 9460 Brovst
Telef. +45 9823 5218

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-06 13:24

Hej igen og tak for point jeg foreslår ovenover at bruge Round Up som virker gennem bladene og så bruge Zeppelin tidlig forår næste år, vi kan godt maile sammen, hvis du klikker på mit brugernavn herover, står min hotmailadresse i min profil, men det vi skriver privat, kan andre Kandu brugere ikke lære noget af