/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Placering af postkasse
Fra : annettemor
Vist : 12633 gange
100 point
Dato : 29-04-06 14:58

"Deres postkasse står forkert, den skal stå i skel med fromt mod vejen. Derfor bedes dette rettet hvis I vil modtage post fremover"

Posten

denne besked lå i vores postkasse - men nu er mit spørgsmål så - hvor kan jeg læse om reglerne?? Har prøvet at søge på postdanmark.dk men intet resultat.
Hvis vi stiller postkassen i skeld står den meget dårlig for postbudet, da de så skal helt ud af bilen for at putte post i, der hvor den står nu skal de bare rulle vinduet ned og proppe posten ind..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-06 15:09

http://www.me-fa.com/site/dk_4111.asp

og fra: http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Bekendtgorelse_om_Post_Danmark_AS.pdf

Citat
Regler for opstilling af enkeltbrevkasser Definition Som enkeltbrevkasse betragtes brevkasser til ophængning på stolpe, mur, plankeværk el.lign. Anvendelse Enkeltbrevkasse anvendes ved villaer og rækkehuse m.v., der er opført i henhold til byggetilladelse udstedt efter l. januar 1973. Placering Enkeltbrevkasser skal placeres ved indgangen til den enkelte parcel, således at posten kan afleveres i brevkassen direkte fra offentlig adgangsvej (offentlig vej, offentlig sti eller privat fællesvej). Brevindkastet skal normalt vende ud mod adgangsvejen. En placering vinkelret mod adgangsvejen kan anvendes, såfremt den normale placering generer adgangen til villaen/rækkehuset, og der må ikke ved eller i forbindelse med brevkassen anbringes bevoksning eller anden form for afspærring, som forhindrer, at aflevering i brevkassen kan ske let og uden særlige vanskeligheder fra adgangsvejen

mvh dova

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-04-06 15:15

Din postkasse skal placeres som beskrevet i den seddel den kære post har lagt til dig.

Grunden til, at han/hun reagerer, må være, fordi den ikke er placeret hensigtsmæssigt.

Hvis du bor i et ældre hus med direkte adgang fra vejen kan man få dispensation fra reglerne og placere postkassen på selve huset.

På dit posthus kan du hente en folder, der, i detaljer, beskriver hvorledes postkassen skal placeres.

Dit postbud er sikkert et pernittengryn/regelrytter, så forvent ikke nogen post, før du har rettet ind.

Her i området (landpost) kan man heldigvis snakke om det.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-04-06 08:12

Jeg synes du blot skal gøre som din post har forlangt, og lade vedkommende få sin ekstra motion.

Men man har tidligere kunnet få en brochure på postkontoret om placeringen af en postkasse.

mvh
qfha