/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvad tjener en psykoterapeut?
Fra : Nuserpigen
Vist : 8255 gange
300 point
Dato : 28-04-06 10:59

Hejsa

Hvad tjener en psykoterapeut/sexolog om måneden?
Gerne links

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 11:09
Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 28-04-06 11:11

Tak Det har jeg kigget på, der står kun timelønnen....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-06 11:17

Citat
Ansatte terapeuter, der tilbyder psykoterapi, er som regel aflønnet i overensstemmelse med deres ansættelse som fx socialrådgiver, psykolog, læge eller fysioterapeut. Hertil lægges et kvalifikationstillæg, der aftales individuelt.

Her kan du så udregne lønnen, som er afhængig af uddannelse

http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi

du må selv taste det relevante ind for at kunne udregne en ca. løn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-06 11:18

Hvis det drejer sig om en selvstændig, så kan det ikke udregnes.

Det er jo afhængigt af antal patienter.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 28-04-06 11:21

Ja, det er jeg godt klar over....
Men da så en gennemsnitsløn....?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 11:22

Nuserpigen... når du har timelønne, er det vel bare at gange med x antal timer ??

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 28-04-06 11:31

ja, det kunne jeg, men det tal virker meget urealistisk.... 900*37 = 33.000 ????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-06 11:44

Nu har jeg lavet en tilfældig indtastning for socialrådgiver, som der bliver sammenlignet med.

Citat
Gennemsnit Standardafvigelse
Nuværende månedsløn 23339 ± 3762
Forventet månedsløn 26500 ± 3767

men prøv selv det link, jeg tidligere gav. Lønnen er jo meget afhængig af hvor man arbejder.

http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 160 point
Dato : 28-04-06 11:46

33.000 er skam ikke urealistisk, det er egentlig en ret ringe løn for en dygtig terapeut, men som selvstædnig påvirker man det jo selv.

NOgle tearpeuter er ikke særlig dygtige så for at få klienter tager de 3-400 kr. pr session, mens andre tager i nærheden af 1000 kr.

En dygtig selvstændig terapeut kan sagtens tjene over 50.000

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 11:51

Nuserpigen.... Du har skam regnet rigtigt..... måske jeg skulle læse videre

God week-end

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-06 11:54

Citat
33.000 er skam ikke urealistisk, det er egentlig en ret ringe løn for en dygtig terapeut, men som selvstædnig påvirker man det jo selv.

900 x 37 er jo lig med en ugeløn.

Desuden kan man ikke regne ud fra hvad patienten skal betale, det er jo ikke det samme som den reelle løn. Som selvstændig er der mange udgifter, der skal trækkes fra.

Men som ansat vil lønnen ligge på ca. 23.400 - ? alt afhængig af hvor man i landet arbejder og hvor meget anciennitet man har.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 11:54

Nuserpigen... jeg mener også, at når man regner lønnen ud pr. mdr. men kun har timelønne, regner man det ud for tre måneder, og dividerer efterfølgende med tre, da der ikke er lige mange dage i hver måned??

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 28-04-06 12:47

Tak for svaret Kortoververden...

Tak for alle svarene...

Fortsat god dag

Hilsner fra Nuserpigen