/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Kopiere i Adobe photoshop 7,0
Fra : 19431225
Vist : 1116 gange
50 point
Dato : 26-04-06 19:55

Hej

Et lille problem som jeg er sikker på der er nogen som har en løsning på.

Jeg har i photoshop beskåren et billede og forminsket størrelsen. Dette billede har jeg gemt på mit c: drev. Jeg vil nu gerne flytte det over i en sang som er skrevet i word, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kopierer over i word. Er der nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 20:03

i word vælger du indsæt billede - finder den mappe du har gemt dit billede i - og så åbn ok

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 26-04-06 20:08

Jep.. Eller:

- Gå ind i photoshop
- Marker billedet
- Tryk Crtl+c
- Gå ind i Word
- Tryk Crtl+v

... og vupti

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 20:12

noget af en omvej synes jeg da NielsPT

Kommentar
Fra : freja55

Dato : 26-04-06 20:14

Det kommer helt an på i hvilket format du har gemt det. Du skal gemme i TIFF hvis det er til print.
Hvis billedet er i et lag, kan du trykke Ctrl A (marker alt) og derefter Ctrl C (kopier). Gå derefter til dit Word dokument og tryk Ctrl V (sæt ind).

Hvis billedet er i flere lag, så gem som TIFF. Gå til Word, tryk INDSÆT - BILLEDE - FRA FIL og find billedet på din harddisk.

God fornøjlse

Britta

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 35 point
Dato : 26-04-06 20:16

Njaah. omvej og omvej.. Det er gode ting at kunne - det sparer tid i det lange løb, hvis man smider filer ind og ud af flere programmer..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 20:27

Hvis du ikke har fundet ud af det så er her en forklaring skåret ud i pap.
Stil dig i word der hvor billedet skal være.
Indsæt > billede > fra fil > find dit billede (filtype skal lige vælges til alle billeder)
marker billedet > indsæt
Du kan gøre billedet større eller mindre ved at bruge de håndtag når du har markeret billdet.
Brug hjørnehåndtagene så billedet beholder højde/bredde forholdet.
Du kan centrere, højre og venstrestille billedet.
Sæt markøren under billedet og med venstrepilen kan du sætte markøren i venstre nederste del af billedet.
Nu kan du med enter-tasten rykke billedet ned på siden.
Når du dobbeltklikker på billdet får du flere moligheder.
Fanen layout giver dig mulighed for at skrive rundt om billdet.

Bare spørg hvis du er i tvivl.

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 26-04-06 20:40

Tak for svaret NielsPT.