/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Markedsføring
#NavnPoint
refi 860
Kortoverv.. 520
ans 480
katekismus 450
dova 410
Nordsted1 360
pallebhan.. 310
EXTERMINA.. 300
arne.jako.. 250
10  gummianden 250
Hjælp..!
Fra : Thylle
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 26-04-06 11:37

Hej Alle..!

Vi er på vores skole igang med et eksamensprojekt. Vi skal designe et produkt fra start til det er på gaden. Vi står nu i sidste fase, og er igang med at udforme en markedsføringsstrategi.

Vi har lavet har valgt kun at satse på markedsføring lokalt, og har derigennem designet plakat, folder, tv, spots mm.!

Vores problem er nu at vi er rigtig dygtige praktisk, men har problemer med at se hvordan en markedsføringsstrategi skrives - der findes mange modeller for det, men vi mangler mere eksempler på hvordan det skal gøre. Måske en som engang har fået udformet en markedsføringsstrategi, eller en som ved meget om enmen vi måske må kontakte pr. telefon.

Vi har svært ved at komme igang - håber nogle har det vi søger, eller på anden måde kan hjælpe..!

Mvh Thylle

 
 
Kommentar
Fra : Balcanard


Dato : 26-04-06 11:44
Kommentar
Fra : lawitt


Dato : 26-04-06 11:52

Hej, her er et par gode links:

http://www.webdanmark.com/ss65.sspx?ModuleType=1&ItemID=2

http://www.evu.dk/page.asp?objectid=3&zcs=219 (her kan man også spørge efter konkret info)

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ampere


Dato : 26-04-06 14:20

Hvilken model har I tænkt Jer at tage udgangspunkt i?

Selve opgaven kan inddeles i de beslutningsprocesser e.lign som modellen giver. I de enkelte afsnit/kapitler skal I simpelthen beskrive alle de tanker I har gjort jer/gør jer indenfor den enkelte delproces. Fx. når i vælger medie - hvilke tanker har I så gjort jer - hvorfor lige et medie frem for et andet - lokalt fremfor nationalt osv. Anvendelse af en model er et udtryk for at der bliver identificeret et problem/udfordring - hvordan afsættes vores produkt, hvem vil være vores målgruppe, hvordan rammer vi bedst vores målgruppe.....Modellen skal således hjælpe Jer til at identificere problemer og løsninger på en struktureret måde.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Thylle


Dato : 27-04-06 14:58

Regner med at tage udgangspunkt i Berkland-cirklen..!

Det er svært at beskrive det helt, og det er jo også meget induviduel fra produkt til produkt..!

Håber bare på et eks, for det er så svært lige at komme igang..!

Thylle

Kommentar
Fra : ampere


Dato : 27-04-06 15:05

Hvis I bor i Storkbh. kan I tage ind på Handelshøjskolens bibliotek, der vrimler det med markedsføringsopgaver - så kan I da se hvordan det er gjort tidligere. Jeg kender vist ikke Berkland-modellen - siger mig ikke lige noget pt.

ampere

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177439
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408069
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste