/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dekoder til digitalt TV (DTT)
Fra : steenfibiger
Vist : 851 gange
60 point
Dato : 26-04-06 11:16

Hej,
Kan jeg få nogle erfaringer med køb og installering af DTT-dekoder. Mit primære behov er at kunne modtage DR2. DR2 signalet kan nemlig ikke modtages analogt i Århus.
Desvære har jeg p.t. kun 40 point til rådighed. Jeg beklager meget.
Tak hvis jeg kan få et godt råd

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-04-06 11:19
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-06 11:25

En god side, der giver dig mange informationer om digitale dekodere.

http://www.digi-tv.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 27-04-06 11:03

Jo, jeg kendte godt denne reklameside for digitalt TV. JEg vilel gerne høre om nogle personlige erfaringer om køb, motageforhold og installering af dekoderen.
Tak for svaret. Jeg kah fået 20 point mere i dag og bruger dem til at opgradere mit spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : polles

Modtaget 30 point
Dato : 27-04-06 12:37

Jeg synes nu ikke at digitv er kun en reklameside. Det er faktisk den side med mest information overhovdet hvis det skal være dansk.

jeg tro at dit spørgsmål har svar´her
http://www.digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner/dekodere.asp

Problemmet er også at der vel ikke rigtig er nogen der har den helt store erfaring endnu da det er så nyt.
Jeg har dog ladet mig fortælle at man kan få to slags dekoder. en der sættes direkte til dit tv og som sådan kun kan bruges på tv. Men du kan også få en hvor du kan sætte det på dit atenne-net og derved få signalet leveret til alle tv i din hustand. Den koster selvfølgelig mere. Personligt ville jeg holde mig til nogle kendte mærke feks philips hvis jeg skulle ud og vælge.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-04-06 11:06

Tak for svaret polles. Jeg har købt en Thomson DTI 1000, og det virker perfekt!Tak for hjælpen, Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-05-06 15:41

Jeg købte min Thomson DTI 1000 hos EL-giganten. Jeg har senere købt en anden 400 kr. billigere hos Fleggaard i Harrislee. Begge dekodere fungerer perfekt.