Buggyman:
Citat VW T2 er en af de største skod biler hva motoer ang. At VW overhoved ku finde på at ligge en så svag og lille motor i en varebil af da helt ufattelig.Har selv haft en uden turbo og både skiftet motor samt utallige topstykker |
Det vil jeg så kun delvis gi' dig ret i.
Ja, uden turbo dur ikke.
4 trins gearkasse dur ikke (til turbomodeller).
Men i langt de fleste tilfælde er det folks egen skyld de motorer ikke holder særlig længe.
der er nogen ting de ikke kan tåle:
1: at blive kørt hårdt når motoren er kold (det kan motoren heller ikke holde til når den ligger i Golfen...det er det der lynhurtigt tager toppakning og topstykke)
2: at blive så varm at den koger ( eller mangle vand, hvilket nogen gange sker hvis en eller anden har haft væsken tappet af, og ikke er klar over at anlægget skal udluftes ved genpåfyldning)
3: længere tomgangskørsel, da kølevæsken ikke cirkulærer optimalt ved lave motoromdrejninger, grundet systemets opbygning.
Citat En Hi-ace køre jo nemt 300.000 uden problemer. Det er der garanteret ingen T2 diesel nogen sinde gjordt |
Garanteret. Min motor havde kørt 325000 km., hvilket ikke er noget særsyn, brugte ingen olie, men døde så da et fjols (ikke mig selv
) kørte med for lidt vand efter udskiftning af køleren og manglede udluftning af kølesystemet, så der faktisk var under det halve af det væske der skulle være på den)
Og jeg kender en der kørte 485000 km, men kørte så motoren så varm at ekspansionsbeholderen sprang fordi toppakningen var slidt op.
Men det er turbodiesel med 5 trins gearkasser, når de bliver kørt ordentligt og vedligeholdt med olieskift o.s.v. og ellers overholder de tre ting jeg nævnte, holder de til mange kilometer.
Og med hensyn til Hiacen.....hvad F...... nytter det, at motoren kan køre 300000 km. Hvis ikke de kilometer bliver kørt inden bilen er få år gammel, er den jo rustet væk, og alt det mekaniske er udskiftet op til flere gange
Min VW er næsten 21 år gammel og har kørt ca ½ mill. km, ikke særlig pæn og velholdt, men er næsten lige synet.
Heller ikke denne gang skulle der svejses i den..det er der aldrig blevet. Den kører bl.a. med de samme støddæmpere og fjedre der sad da den rullede af samlebåndet.
Til syn denne gang skulle der kun laves følgende: de 20 år gamle bremserør skulle skiftes, nye bremsebelægninger på baghjulene...og så...et sæt nye viskerblade
Og det har aldrig kostet over 3000,- at syne den, inkl synsgebyr, og som regel bliver der ikke lavet noget ved den mellem synene.
Kom lige med en hvilken som helst anden bil der kan klare det samme, med den alder og de kilometer på bagen.
Kører der i det hele taget stadig 21 år gamle Hiacer rundt
mvh dova