/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Where have all the flowers
Fra : mangorossa
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 23-04-06 20:06

Where have all the flowerss gone?
Hvem har skrevet den? Og hvilket årstal?

Vi var en flok venner samlet og kom til at diskutere hvornår den egentlig var fra?

Jeg menes at have hørt at den stammer helt tilbage fra omkring 1938, men kan være at jeg husker helt hen i hampen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-06 20:12
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-06 20:12

Hææiii, jeg mener Bob Dylan har skrevet den.

Men hæng mig ikke op på det

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 23-04-06 20:13
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-06 20:14

Pete Seger - både tekst og melodi

Kommentar
Fra : werter

Dato : 23-04-06 20:17

Tekst og musik af Pete Seeger.
Sunget af Marlene Dietrich første gang hun sang i Tyskland efter krigen: 1963
"Sag mir wo die Blumen sind", sang hun.
Vl h
Werter

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 23-04-06 20:21

About Where Have All the Flowers Gone

By Pete Seeger. Arranged by Mark Sirett. (SSA). Boosey and Hawkes Secular Choral. Size 6.75x10.5 inches. 14 pages. Published by Boosey & Hawkes. (48018855)

Pete Seeger's classic folksong is as moving and relevant today as when it was first written in 1955. This lyrical arrangement adds layers of voicing while retaining the song's original beauty and clarity. With piano and optional flute or violin.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 23-04-06 20:21

About Where Have All the Flowers Gone

By Pete Seeger. Arranged by Mark Sirett. (SSA). Boosey and Hawkes Secular Choral. Size 6.75x10.5 inches. 14 pages. Published by Boosey & Hawkes. (48018855)

Pete Seeger's classic folksong is as moving and relevant today as when it was first written in 1955. This lyrical arrangement adds layers of voicing while retaining the song's original beauty and clarity. With piano and optional flute or violin.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 23-04-06 20:21

About Where Have All the Flowers Gone

By Pete Seeger. Arranged by Mark Sirett. (SSA). Boosey and Hawkes Secular Choral. Size 6.75x10.5 inches. 14 pages. Published by Boosey & Hawkes. (48018855)

Pete Seeger's classic folksong is as moving and relevant today as when it was first written in 1955. This lyrical arrangement adds layers of voicing while retaining the song's original beauty and clarity. With piano and optional flute or violin.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 23-04-06 20:21

About Where Have All the Flowers Gone

By Pete Seeger. Arranged by Mark Sirett. (SSA). Boosey and Hawkes Secular Choral. Size 6.75x10.5 inches. 14 pages. Published by Boosey & Hawkes. (48018855)

Pete Seeger's classic folksong is as moving and relevant today as when it was first written in 1955. This lyrical arrangement adds layers of voicing while retaining the song's original beauty and clarity. With piano and optional flute or violin.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 23-04-06 20:21

About Where Have All the Flowers Gone

By Pete Seeger. Arranged by Mark Sirett. (SSA). Boosey and Hawkes Secular Choral. Size 6.75x10.5 inches. 14 pages. Published by Boosey & Hawkes. (48018855)

Pete Seeger's classic folksong is as moving and relevant today as when it was first written in 1955. This lyrical arrangement adds layers of voicing while retaining the song's original beauty and clarity. With piano and optional flute or violin.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-04-06 20:21

ja ans det er den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-06 20:24

Så er det, som der står i mit link Pete Seeger.

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 23-04-06 20:25

Tak for svaret ans.
Det var fint..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-06 20:32

Ve' det sige, at Sikkerhedsmargin ikke får noget for alle sine henvendelser

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-06 20:32

Ja, jeg takker

Du har nok været i dit gavmilde humør m.h.t. stjerner, men du fik da et svar

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-04-06 08:07

ans ikke være ironisk vel

Jeg er af den overbevisning at man ikke skal overdrive
SÅ svært var det jo heller ikke at finde vel?
Jeg havde bare ikke lige tiden til at sidde og lede..og så tænkte jeg at DU sikkert gerne ville