/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
HAIR musical på Dansk/1972
Fra : wisteihn
Vist : 5123 gange
500 point
Dato : 23-04-06 15:59

Originaludgaven med Bente Merethe som en af solisterne. Er der nogen der har den eller ved hvor jeg kan få fat i den?
Musicalen Hair blev opført på dansk i Cirkusbygningen 1972.
Det skal være hele pladen, ikke kun singler.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 23-04-06 21:55

Hej, hvis du kender nogle i Holstebro eller omegn kan du låne den på biblioteket der:

http://holbas.holstebro.dk/is/WPU/full-sh.asp?base=pu&fn=07578377

Det kan også være du kan finde den andetsteds nu du har alle oplysninger omkring pladen men tror ikke det bliver helt nemt...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-06 09:38

På qxl er der en LP til salg, men jeg tror den er amerikansk, men du kan jo spørge sælger??

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24997582

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-06 09:41

I den blå avis er der en der sælger en del plader, der er bl.a nævnt musicals, men ikke hvilke

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44274822

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 24-04-06 14:38
Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 25-04-06 09:35

Undskyld,undskyld, jeg har kvajet mig. Efter at have talt med en mand ,som ringede , har jeg fundet ud af, at det er den forkerte indspilning jeg leder efter.Den med Bente Merete, er den jeg har,den jeg søger er med Ann Liza, undskyld undskyld.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 09:48

Hej, er lidt forvirret nu... Er det den danske udgave af Jesus Christ-Superstar du søger istedet?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 09:53

AnnLiza har aldrig indspillet Hair, for jeg har den gamle originale LP-plade.

AnnLiza sang derimod Marias rolle i Jesus Christ Superstar.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 09:56

Ja, altså Maria Magdalena var det Ann Liza sang.

"Jeg vil så gerne nå ham.
Elske ham og forstå ham.
Han er en mand
Ja kun en mand........"

sådan starter sangen fra Jesus Christ Superstar, og jeg gæter på det er den du søger, og hele LPen som nummeret er på.

mvh dova

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 10:03

Hej, igen vil jeg henvise til www.bibliotek.dk:

GRAMMOFONPLADE

Jeg vil så gerne nå ham ; Herodes sang
Ann Liza, Eddie Skoller, begge: Andrew Lloyd Webber, Tim Rice, d.t. Johannes Møllehave, orkester under ledelse af Peder Kragerup
1972. 1 grammofonplade, 45 o/min.
Forlag: Philips
Philips 6019 069
Fra den danske udgave af Jesus Christ-Superstar

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 10:12

Der er lidt flere detaljer om pladene (2 LP) her:

http://home6.inet.tele.dk/abra/drt/albums/jesuscs.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-06 16:48

Der er flere LP'ere til salg her http://www.brugt.dk/?side=soeg&undergruppeid=116

Annuller spørgsmålet
Fra : wisteihn

Dato : 02-07-06 00:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål